Artykuł sponsorowany

Metody feng shui w biznesie

Metody feng shui w biznesie

Wielu ludzi słyszało pojęcie „feng shui”, jednak tylko część z nich potrafi wyjaśnić, czym owa technika się charakteryzuje. To starożytna praktyka planowania przestrzeni w celu osiągnięcia harmonii ze środowiskiem naturalnym. Tradycyjnie w Chinach obejmuje ona rozkład miasta, wsi, a także budynków. Na czym polega feng shui w dzisiejszych czasach? I jak ma się do biznesu?

Podstawowe zasady feng shui

Do podstawowych zasad feng shui należą:

•     ying i yang – to pierwsza zasada. Tego modelu używa się do określania struktury oraz ładu wszechświata. Ying to żeńska zasada natury – bierna i słaba, yang to męska zasada – aktywna i silna;

•     zasada wu xing (pięciu żywiołów) – to druga zasada feng shui. Wymienia się takie żywioły jak: drzewo, ogień, ziemia, metal oraz woda, z których każdy ma na siebie wpływ;

•     siatka bagua – podstawa planowania w feng shui. To oktagon podzielony na 9 części. Każda z nich przedstawia inną dziedzinę życia, a mianowicie: wiedzę, karierę, rodzinę, zdrowie, sławę, bogactwo, małżeństwo, dzieci i pomocnych ludzi. Każda z tych dziedzin ma przypisany określony symbol, oraz taki, który ją wzmacnia. To właśnie według tej zasady urządza się mieszkania i domy.

Feng shui w biznesie

Sukces w biznesie zawsze zaczyna się właśnie od stosowania metod feng shui. Wdrażanie ich w życie rozpoczyna się już na etapie wyboru odpowiedniego budynku dla prowadzenia firmy. Idealny obiekt nie powinien mieć za sobą złej przeszłości, czyli pożarów, włamań czy bankructw. Dodatkowo koniecznie trzeba unikać miejsc, w których naprzeciw budynków rosną wysokie drzewa – to może źle wpływać na obrót pieniędzmi w firmie. Jeśli na tyłach budynku znajduje się ruchliwa ulica, to znak, że pracownicy bezustannie mogą się zmieniać – najlepiej, aby znajdowała się tam wolna przestrzeń lub inna budowla. Po bokach powinny być: płot, mur lub wysokie drzewa – to zapewni gromadzenie się wewnątrz dobrej energii.

Bardzo ważna jest również aranżacja wnętrza. Każdy pracownik powinien mieć przed swoim biurkiem wolną przestrzeń. Jeśli znajdzie się naprzeciw niego ściana, to zniszczy w nim kreatywność. Pomieszczenia powinny mieć kształt zbliżony do kwadratu. W lokalach o nieregularnych kształtach energia przepływa chaotycznie, a pracownik ma problem ze skupieniem się na swojej pracy. Oświetlenie również jest ważne – powinno być równomierne i harmonijne. Meble koniecznie muszą być wykonane z drewna lub mieć w swojej konstrukcji drewniane elementy. Drewno łagodzi ludzkie emocje, co jest ważne w sytuacjach kryzysowych.

—  Ważne jest również logo firmy. Powinno być ono prostokątne lub kwadratowe bez ostrych kątów , jeżeli celem jest osiągnięcie dużych zysków. Owalne logo wskazuje zaś na firmę kreatywną  i nastawioną na żeńską klientelę  – tłumaczy konsultant Feng Shui  Remigiusz Senska.

Jest wiele  zasad feng shui, które mają zastosowanie w biznesie. W tym celu można zasięgnąć rady specjalisty w tej dziedzinie – najlepiej sprawdzonego praktyka-profesjonalisty.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.