Artykuł sponsorowany

Od ciekawostki po rosnący trend czyli dzieje fotowoltaiki w Polsce

Od ciekawostki po rosnący trend czyli dzieje fotowoltaiki w Polsce

Kilkanaście lat temu w Polsce ochrona środowiska nie była tak mocno ceniona jak obecnie. Zwiększenie świadomości w tym zakresie przekłada się na zainteresowanie nowymi metodami pozyskiwania energii. Dynamiczny rozwój fotowoltaiki w Polsce obserwuje się odkąd można korzystać z dodatkowych dotacji, czy ulg. Temat dotyczący niewielkiej grupy zainteresowanych, przerodził się w trend, którym interesuje się coraz więcej osób.

Dlaczego coraz więcej osób decyduje się na inwestycję w fotowoltaikę?

Jedną z najważniejszych zalet instalacji fotowoltaicznych jest ich skuteczność. Szacuje się, że panele słoneczne są w stanie przetworzyć na prąd nawet ok. 40% pozyskiwanego światła słonecznego. Dzięki temu bez problemu mogą zaspokajać potrzeby nie tylko gospodarstw domowych, ale również:

  • budynków przemysłowych,
  • małych firm,
  • gospodarstw rolnych.
- Pełne zaspokojenie zapotrzebowania na energię elektryczną jest możliwe tylko w momencie dobrze dopasowanej instalacji. Dlatego warto na początkowym etapie realizacji projektu oszacować jej zużycie i dopasować do tego liczbę paneli słonecznych — zauważa specjalista z  firmy Fotowoltaika.eco.

Skuteczność instalacji fotowoltaicznych — jaki wpływ mają na nią warunki pogodowe?

Wiele osób, które rozważają montaż instalacji fotowoltaicznych, obawia się zmiennych warunków pogodowych w Polsce. Typowo słoneczny w kraju jest tylko okres letni. W pozostałej części roku bywa pochmurnie. Okazuje się jednak, że nowoczesne panele słoneczne doskonale radzą sobie także w takiej sytuacji. Co prawda ich wydajność spada wówczas o około 10-15%, jednak nadal jest to wystarczające, aby wyprodukować energię elektryczną.

Ponadto, decydując się na nieco mocniejszą instalację, niż zapotrzebowanie budynku, można zdecydować się na oddanie nadwyżek energii do sieci. Można wykorzystać ją w czasie, kiedy wydajność paneli ze względu na pogodę spada.

Fotowoltaika — praktyczne rozwiązanie na lata

Stale rosnące ceny energii elektrycznej nie napawają optymizmem właścicieli budynków domowych, jak i przemysłowych. Już teraz na zaspokojenie zapotrzebowania na energię średniego domu trzeba wydać ok. 300-450 złotych miesięcznie. A koszty te z roku na rok będą coraz wyższe.

Inwestycja w instalację fotowoltaiczną nie jest tania. Często ciężko jest podjąć decyzję o wydaniu kilkudziesięciu tysięcy złotych jednorazowo. Warto jednak pamiętać, że pieniądze zwracają się już po pierwszych kilku latach jej użytkowania. Szacuje się, że wystarczy 5-6 lat, aby cały system sam zaczął na siebie zarabiać.

Co więcej, można obniżyć całkowity koszt, korzystając ze specjalnych programów propagujących użytkowanie odnawialnych źródeł energii. W dużej mierze to właśnie dotacje sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na montaż instalacji. Zauważając potencjał tego rozwiązania, można zyskać niezależnie źródło energii elektrycznej.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.