Artykuł sponsorowany

Jakie są różnice między drukarką a kasą fiskalną?

Jakie są różnice między drukarką a kasą fiskalną?

Przedsiębiorca, który zakłada swoją działalność gospodarczą, często staje przed wyborem odpowiedniego urządzenia fiskalnego. Przed podjęciem takiej decyzji trzeba zadać sobie pytania: jak duży będzie biznes? Ile oferowanych będzie usług czy towarów? Ważna jest również liczba pracowników i plany na rozwój firmy. Wszystkie te czynniki mogą wpłynąć na wybór odpowiedniego sprzętu. W jakiej sytuacji lepiej wybrać drukarkę, a w jakiej kasę fiskalną?

 

Drukarka fiskalna i kasa fiskalna – różnice

 

Pierwsza największa różnica pomiędzy tymi urządzeniami polega na tym, że kasa fiskalna może funkcjonować samodzielnie, ponieważ sprzedaż i wydruk paragonów jest wykonywany bezpośrednio na niej. Drukarka fiskalna musi być natomiast podłączona do komputera i być zintegrowana z programem sprzedażowym – paragony są drukowane przy jej pomocy, ale wszystkie inne czynności wykonuje się na urządzeniu głównym.

 

Kasa fiskalna jest zdecydowanie mniej nowoczesnym i bardziej standardowym rozwiązaniem sprzedażowym, dlatego trzeba liczyć się z tym, że wszystkie produkty razem z cenami i stawkami VAT trzeba będzie wpisać do bazy PLU ręcznie. Kasa fiskalna nie daje również podglądu stanu magazynowego, a więc może zaistnieć pewien problem z analizą sprzedaży. Nie drukuje także faktur VAT, jak np. drukarka fiskalna.

 

Co lepiej wybrać?

 

Kasa fiskalna może i jest droższa w przeciwieństwie do drukarki. Jeżeli jednak dodać do drugiej opcji pozostałe sprzęty, może się okazać, że kasa fiskalna będzie zdecydowanie bardziej opłacalna. Dodatkowo nie musi być to wielka maszyna zajmująca połowę lady sprzedażowej – obecnie tworzy się również mniejsze, bardziej kompaktowe wersje urządzeń służące np. do handlu obwoźnego. Jeżeli chce się wybrać łatwiejszą i tańszą opcję, warto pomyśleć o kasie fiskalnej. To rozwiązanie jest dedykowane szczególnie mniejszym lub średnim firmom, które w asortymencie posiadają nie więcej niż 15 tys. towarów. 

Dopiero jeżeli myśli się o rozwinięciu swojego biznesu, warto zastanowić się nad drukarką. To na pewno nieco droższe rozwiązanie, ale z pewnością bardziej funkcjonalne, bo oferuje więcej łatwych rozwiązań, jak i większą kontrolę nad asortymentem oraz sprzedażą – tłumaczy przedstawiciel firmy ERTIM

Dodatkowo pozwoli zaoszczędzić czas, ponieważ wszystkie ważne wydruki będzie można dokonać w ciągu kilku sekund, a ceny nie będą musiały być wpisywane pojedynczo (dane można pobrać z bazy towarów i usług). Dzięki niej będzie można łatwo wprowadzać zniżki i rabaty. Drukarka pełni rolę pomocniczą, nie jest samodzielna, dlatego należy pamiętać, że komputer i odpowiedni system sprzedażowy są konieczne do jej funkcjonowania.

 

Wybór odpowiedniego urządzenia sprzedażowego nie jest trudny. Wystarczy przyjrzeć się poszczególnym zaletom wymienionych w tym artykule, a następnie zdecydować, co będzie najkorzystniejsze i najbardziej opłacalne dla danego przedsiębiorstwa.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.