Jak zaprojektować kalendarz reklamowy?
Kalendarze reklamowe należą do najpopularniejszych artykułów wykorzystywanych w celach reklamowych. Obok długopisów i notesów, stanowią uniwersalny gadżet, który przyda się każdemu, niezależnie od sytuacji. Czym powinien charakteryzować się dobry kalendarz reklamowy i jak go zaprojektować, by przykuwał uwagę potencjalnych klientów, a przy tym stał się dla nich przydatnym narzędziem pracy?
Kalendarze do różnych zastosowań
Pierwszym krokiem w projektowaniu wszelkich gadżetów reklamowych jest określenie grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, do których ma trafić dany przekaz. Nie inaczej jest w przypadku kalendarzy reklamowych, które dostępne są w różnych wersjach i mogą mieć różne przeznaczenie. Przykładowo w ofercie agencji reklamowej Studio Siedem dostępne są kalendarze książkowe, biurkowe oraz ścienne. Te pierwsze stanowią poręczny gadżet, który doskonale nadaje się do zapisywania ważnych informacji i planowania spotkań. Taki kalendarz możemy zawsze mieć przy sobie – w domu, w pracy, a nawet w drodze. Dzięki niewielkim rozmiarom zmieści się w torebce czy aktówce. Z tego względu kalendarze książkowe polecane są dla osób będących często "w biegu", np. dla zapracowanych przedstawicieli handlowych. Z kolei bardziej "stacjonarne" warianty, np. ścienne i biurkowe, przeznaczone są do miejsc, które odwiedza wiele osób, np. do biur i gabinetów.
Funkcjonalność kalendarza
Niezależnie od formy, kalendarz powinien być funkcjonalny. Przede wszystkim musi być przejrzysty i czytelny, aby móc bez trudu odnajdywać daty. Ponieważ kalendarze chętnie wykorzystujemy także do zapisywania różnych informacji, np. terminów spotkań, warto na każdej karcie lub planszy umieścić miejsce na notatki, najlepiej przy każdej dacie. Poza tym na stronach kalendarza mogą znaleźć się również użyteczne informacje, takie jak obchodzone w danym dniu święta, imieniny, a także znane cytaty lub przysłowia na każdy dzień.
Wygląd ma znaczenie
Chociaż kalendarz pełni istotne funkcje użytkowe, to jego design również jest bardzo ważny, zwłaszcza gdy mowa o gadżetach reklamowych. Projekt może być dostosowany zarówno do specyfiki danej grupy docelowej, jak i do wizerunku reklamującej się marki. Przykładowo kalendarze książkowe mające trafić do przedsiębiorców powinny charakteryzować się elegancką, ponadczasową formą. Uniwersalnym rozwiązaniem może być czarna oprawa ze skóry. Z kolei kalendarze ścienne powinny służyć jako ozdoba pomieszczenia, dlatego warto na nich umieścić atrakcyjną grafikę. Może to być malowniczy krajobraz, motyw florystyczny lub obraz nawiązujący do działalności danej firmy. W projekcie gadżetu reklamowego nie można też zapomnieć o elemencie zwiększającym rozpoznawalność promującej się marki – najczęściej jest to logotyp umieszczony w widocznym miejscu. Tak zaprojektowany kalendarz będzie dobrze pełnił swoje funkcje jako praktyczny i efektowny gadżet, który przyczyni się do budowy pozytywnego wizerunku danej marki.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Uvex Safety Polska Sp. z o.o. sp.k. Środki ochrony indywidualnej
47-208 Większyce, Głogowska 3a
-
Stenotech Beata Harassek i Wspólnicy Sp. j.
00-703 Warszawa, Polska 15
-