Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować kalendarz reklamowy?

Jak zaprojektować kalendarz reklamowy?

Kalendarze reklamowe należą do najpopularniejszych artykułów wykorzystywanych w celach reklamowych. Obok długopisów i notesów, stanowią uniwersalny gadżet, który przyda się każdemu, niezależnie od sytuacji. Czym powinien charakteryzować się dobry kalendarz reklamowy i jak go zaprojektować, by przykuwał uwagę potencjalnych klientów, a przy tym stał się dla nich przydatnym narzędziem pracy?

Kalendarze do różnych zastosowań

Pierwszym krokiem w projektowaniu wszelkich gadżetów reklamowych jest określenie grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, do których ma trafić dany przekaz. Nie inaczej jest w przypadku kalendarzy reklamowych, które dostępne są w różnych wersjach i mogą mieć różne przeznaczenie. Przykładowo w ofercie agencji reklamowej Studio Siedem dostępne są kalendarze książkowe, biurkowe oraz ścienne. Te pierwsze stanowią poręczny gadżet, który doskonale nadaje się do zapisywania ważnych informacji i planowania spotkań. Taki kalendarz możemy zawsze mieć przy sobie – w domu, w pracy, a nawet w drodze. Dzięki niewielkim rozmiarom zmieści się w torebce czy aktówce. Z tego względu kalendarze książkowe polecane są dla osób będących często "w biegu", np. dla zapracowanych przedstawicieli handlowych. Z kolei bardziej "stacjonarne" warianty, np. ścienne i biurkowe, przeznaczone są do miejsc, które odwiedza wiele osób, np. do biur i gabinetów.

Funkcjonalność kalendarza

Niezależnie od formy, kalendarz powinien być funkcjonalny. Przede wszystkim musi być przejrzysty i czytelny, aby móc bez trudu odnajdywać daty. Ponieważ kalendarze chętnie wykorzystujemy także do zapisywania różnych informacji, np. terminów spotkań, warto na każdej karcie lub planszy umieścić miejsce na notatki, najlepiej przy każdej dacie. Poza tym na stronach kalendarza mogą znaleźć się również użyteczne informacje, takie jak obchodzone w danym dniu święta, imieniny, a także znane cytaty lub przysłowia na każdy dzień.

Wygląd ma znaczenie

Chociaż kalendarz pełni istotne funkcje użytkowe, to jego design również jest bardzo ważny, zwłaszcza gdy mowa o gadżetach reklamowych. Projekt może być dostosowany zarówno do specyfiki danej grupy docelowej, jak i do wizerunku reklamującej się marki. Przykładowo kalendarze książkowe mające trafić do przedsiębiorców powinny charakteryzować się elegancką, ponadczasową formą. Uniwersalnym rozwiązaniem może być czarna oprawa ze skóry. Z kolei kalendarze ścienne powinny służyć jako ozdoba pomieszczenia, dlatego warto na nich umieścić atrakcyjną grafikę. Może to być malowniczy krajobraz, motyw florystyczny lub obraz nawiązujący do działalności danej firmy. W projekcie gadżetu reklamowego nie można też zapomnieć o elemencie zwiększającym rozpoznawalność promującej się marki – najczęściej jest to logotyp umieszczony w widocznym miejscu. Tak zaprojektowany kalendarz będzie dobrze pełnił swoje funkcje jako praktyczny i efektowny gadżet, który przyczyni się do budowy pozytywnego wizerunku danej marki.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.