Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze kasy fiskalnej?

Czym się kierować przy wyborze kasy fiskalnej?

Niezależnie od wielkości firmy i rodzaju świadczonych przez nią usług, najważniejsze, aby zarządzanie biznesem było sprawne i odbywało się bez problemów technicznych niezbędnego sprzętu. Prawo w Polsce nakłada obowiązek rejestracji transakcji płatniczych w celu koniecznego rozliczenia podatkowego. Wiąże się to z obowiązkiem posiadania kasy fiskalnej. Jeśli jesteś na etapie jej poszukiwania — artykuł pomoże Ci w podjęciu decyzji.

Przy wyborze odpowiedniego sprzętu warto skorzystać z usług kompetentnej firmy, która specjalizuje się w usługach informatycznych, jak na przykład marka Symex. Pomoc specjalistów zapewni skuteczność działań i bezpieczeństwo danych.

Podstawowe rodzaje kas fiskalnych

Rozwój technologii wpływa na stałe rozrastanie się ofert firm produkujących kasy fiskalne. Początkowo głównym zadaniem tego sprzętu było zwykłe zarejestrowanie transakcji płatniczej. Obecnie posiadają one znacznie więcej funkcji. Na rynku znajdują się dwa podstawowe rodzaje kas fiskalnych — ERC oraz POS. Te pierwsze są dobrym wyborem dla niewielkich przedsiębiorstw. Posiadają małą ilość pamięci RAM, pozwalającą na wykonanie nie więcej niż kilkuset transakcji dziennie. Ich wadą jest ograniczenie do transakcji gotówkowych oraz brak możliwości podłączenia do komputera. POS to nowoczesne kasy komputerowe. Umożliwiają wiele działań, m.in. kontrolę stanu magazynu sklepowego.

Dobór kasy fiskalnej wg rodzaju wykonywanej działalności

Przy wyborze kasy fiskalnej należy wziąć pod uwagę charakter działalności. Może on być stacjonarny lub mobilny. W przypadku prowadzenia sprzedaży produktów w sklepie, w którym nie ma problemu ze stałym podłączeniem sprzętu do prądu, możliwości wyboru kasy są szerokie. Bardziej ograniczająca jest działalność dojazdowa, jak na przykład usługi kosmetyczne. Wtedy konieczne jest zaopatrzenie się w przenośną kasę fiskalną. Jest ona także bardzo często wybierana przez przedsiębiorców oferujących sprzedaż stacjonarną.

Dobór kasy fiskalnej wg liczby oferowanych produktów

Kolejną decydującą kwestią podczas wyboru kasy fiskalnej jest liczba oferowanych towarów. Stacjonarne kasy systemowe cechują się możliwością zaprogramowania znacznie większej bazy produktów niż kasy mobilne. Przy zakupie warto założyć, że liczba pozycji znajdujących się w ofercie z czasem zwiększy się o 50%. Zapobiegnie to konieczności wymiany sprzętu po rozbudowaniu oferty.

Sam wybór kasy fiskalnej to nie wszystko. Konieczna jest także stała dbałość o sprzęt, która wydłuży jego działanie, a także bieżące likwidowane ewentualnych usterek.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.