Artykuł sponsorowany

Gospodarka narzędziowa, a wyzwania przemysłu 4.0

Gospodarka narzędziowa, a wyzwania przemysłu 4.0

XXI wiek to czas wielu dynamicznych zmian, obejmujących różne gałęzie przemysłu. Dokonywana właśnie rewolucja przemysłowa polega m.in. na łączeniu urządzeń w ramach cyfrowych ekosystemów i zwiększaniu integracji wewnątrz poziomych oraz pionowych łańcuchów wartości. Dzięki wzrostowi dostępnych danych i unowocześnianiu infrastruktury możliwe jest optymalne zarządzanie zasobami firmy. Dowiedz się, jak w ten trend wpisuje się gospodarka narzędziowa!

Czym jest przemysł 4.0?

Przemysł 4.0 umożliwia transformację i integrację procesów w organizacji. W czasie rzeczywistym wykorzystuje dane dotyczące realizowanych działań i zarządzania jakością. Są one wspierane przez rozszerzoną rzeczywistość i zoptymalizowane w zintegrowanej sieci. Integracja obejmuje również wszystkich kluczowych partnerów łańcucha wartości. Jej podstawą są technologie, które umożliwiają identyfikację oraz śledzenie i integrowanie planowania, jak również realizację zadań w czasie rzeczywistym.

Jak wskazują specjaliści firmy ZOLLER, proces transformacji cyfrowej opiera się m.in. na wykorzystaniu inteligentnych czujników i urządzeń do komunikacji, które stosuje się wraz z nowoczesnymi narzędziami do analizy danych. Przemysł 4.0 to sprytna fabryka i Internet rzeczy. Produkcja połączona jest siecią internetową, dzięki czemu możliwe jest:

  • monitorowanie realizowanych procesów,
  • uzyskanie wysokiej jakości produktów,
  • gromadzenie informacji o narzędziach,
  • komunikacja z maszyną,
  • współpraca z zewnętrznymi bankami danych.

Korzyści płynące z gospodarki narzędziowej

Wzrastające zróżnicowanie produktów sprawia, że konieczne jest używanie wielu różnych rodzajów narzędzi i maszyn. Kontrolowanie tego procesu jest możliwe dzięki systemom zarządzania gospodarką narzędziową. Pozwala ona na przechowywanie danych dotyczących pojedynczych komponentów, złożonych narzędzi i pakietów narzędziowych i ich kontrola na wszystkich etapach procesu produkcyjnego.

Współczesne systemy cechują się tym, że można je integrować między sobą za pomocą centralnego banku danych. Można je również dowolnie łączyć z procesem produkcyjnym, a brakujące, niezbędne dane pobierać z chmury. W razie potrzeby możliwe jest ich rozbudowanie o kolejne moduły, tak by odpowiadały indywidualnym potrzebom użytkowników.

Zarządzanie gospodarką narzędziową wynika z konieczności optymalizacji przepływu danych o narzędziach na wszystkich poziomach produkcji. Zapewnia przejrzystość obiegu konkretnego narzędzia, jego identyfikację oraz rozpoznanie każdego elementu procesu produkcyjnego. Dzięki temu możliwy jest ciągły podgląd stanu magazynowego i usprawnienie produkcji.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.