Artykuł sponsorowany

Znaczenie opakowania w postrzeganiu firmy przez klienta

Znaczenie opakowania w postrzeganiu firmy przez klienta

Konsument styka się z danym produktem poprzez opakowanie – odpowiednio zaprojektowane pudełko może skutecznie zakomunikować odbiorcom korzyści i wartości produktu oraz firmy, która wyprodukowała przedmiot. Kolor, kształt, materiał opakowania – to one mają znaczenie w ocenie produktu oraz kreują (nieświadomie) oczekiwania związane z marką. Dlaczego opakowanie jest tak ważne w postrzeganiu danej firmy przez klienta?

Opakowanie jako narzędzie marketingowe

Opakowanie jest niezaprzeczalnie doskonałym narzędziem marketingowym. Wpływa ono na rozpoznawalność marki – jego design powinien być zatem spójny ze strategią promocyjną firmy i produktu. Dobre opakowanie jest stuprocentowo zgodne z przekazem marketingowym produktu oraz strategią, jaką przyjęło przedsiębiorstwo. Pudełko to jedno z instrumentów promocji. Wpływa ono znacząco na sprzedaż produktu. Jego najważniejszymi założeniami są pozycjonowanie, opowiadanie historii, komunikowanie wartości marki oraz budowanie zaufania.

Przeczytaj również: Druk książek bez tajemnic

Opakowanie, które buduje relację z klientem

Opakowanie to kluczowy element budowania relacji między daną marką a klientem (czasem jeszcze długo po zakończeniu sprzedaży). Ważna jest estetyka oraz funkcjonalność konkretnego pudełka. Opakowanie, które buduje pozytywne wrażenia u użytkowników, zachęca do lojalności względem danej firmy. Paradoksalnie może się okazać, że wybitny design i realizacji strategii marketingowej przedsiębiorstwa doprowadzą do zwiększenia kwoty, jaką klienci są skłonni zapłacić za dany produkt, np. butelkę napoju, pastę do mycia zębów, szminkę.

Przeczytaj również: Co wpływa na jakość wydruku?

Znaczenie kartonowych opakowań reklamowych w strategii marketingowej firmy

Firmy nie boją się inwestycji w branding opakowań. Projektant pudełka (np. opakowania typu Display) musi postarać się zafascynować i zaskoczyć odbiorcę. Nic dziwnego, że popularność zyskują opakowania nieszablonowe – o ciekawej, niestandardowej kolorystyce i kształtach. Drukarnia opakowań kartonowych Linpak stara się sprzyjać strategiom marketingowym różnych firm. Oferowane kartony reklamowe mogą nie tylko przybierać zróżnicowane kształty, ale i być pokryte grafikami (np. przedstawiającymi logo przedsiębiorstwa) i drukiem (np. offsetowym, fleksograficznym). Popularne są opakowania reklamowe o właściwościach ekologicznych – nadające się do recyklingu, produkowane z materiałów biodegradowalnych.

Przeczytaj również: Zalety druku offsetowego

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.