Zastosowanie mikroskopu w naprawie wtryskiwaczy
Choć silniki diesla słyną ze swojej niezawodności, poszczególne ich elementy z czasem ulegają zużyciu i uszkodzeniu. Najczęściej dotyczy to wtryskiwaczy, dlatego tak ważne są ich regularne przeglądy, a jeśli to konieczne także wymiana lub regeneracja. W naprawie wtryskiwaczy dużą rolę odgrywa mikroskop, który jest stosowany do wykrywania niewidocznych gołym okiem uszkodzeń.
Naprawa i regeneracja wtryskiwaczy
Żywotność wtryskiwaczy szacuje się nawet na 200-250 tysięcy kilometrów. Jednak ze względu na duże obciążenia, którym są poddawane, warto zdecydować się na przegląd szybciej – wówczas, kiedy licznik przebytych kilometrów zbliża się do 150-200 tysięcy. Dzięki temu wtryski zostaną zbadane oraz zregenerowane jeszcze zanim dojdzie do poważniejszej awarii. Jest to ważne, ponieważ w systemach Common Rail uszkodzeniu najczęściej podlegają właśnie wtryskiwacze, usterki w jednym z nich są korygowane przez pozostałe, co utrudnia znalezienie nieprawidłowości, a dodatkowo zużyciu ulegają zazwyczaj całe komplety. Tych wszystkich problemów pozwolą zaś uniknąć regularne przeglądy.
A co powinno skłonić nas do wizyty w serwisie diesla, np. w Diesel Expert w Posądzy koło Krakowa? Dłuższy niż zwykle rozruch, nierówna praca silnika, zwiększone spalanie paliwa, obecność paliwa w oleju silnikowym, a także dymienie. Mogą one świadczyć o zablokowaniu trzpienia zaworka, zapchaniu otworków rozpylacza, zużytym gnieździe zaworka lub stożka iglicy albo pękniętym uszczelniaczu zaworka. Oraz oczywiście o innych, rzadziej spotykanych usterkach wtryskiwaczy.
Mikroskop – niezbędny podczas naprawy wtrysków
Jak już wspomnieliśmy, znalezienie usterki nie jest zadaniem łatwym. Zwłaszcza że wtryskiwacze są niewielkie, a uszkodzenia mechaniczne mogą być niewidoczne gołym okiem. Jednak ze względu na trudne warunki ich pracy, nawet mikrouszkodzenie może z czasem spowodować poważną awarię. Dlatego podczas naprawy wtrysków korzysta się z mikroskopu, który pozwala na dokładniejszą analizę i diagnostykę.
Naprawę lub regenerację wtryskiwaczy poprzedza ich dokładny demontaż oraz mycie w myjce ultradźwiękowej. Po oczyszczeniu podzespołów wszystkie części są dokładnie weryfikowane za pomocą mikroskopu, który pozwala na dokładne obejrzenie nawet najmniejszych części. Mikroskop cyfrowy pozwala na bardzo duże przybliżenia oraz daje ostry i kontrastowy obraz, a co więcej, pozwala na wykonanie zdjęć obserwowanych elementów. Dzięki temu naprawiony wtryskiwacz osiąga takie same parametry techniczne jak fabrycznie nowy, a silnik pracuje z pierwotną mocą.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Blacharstwo Lakiernictwo Samochodowe Zielińscy
41-704 Ruda Śląska, Jaracza 8 lok. 1
-
-
Aluteam Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
21-500 Biała Podlaska, Brzeska 79