Zastosowanie kontenerów do AdBlue
Norma Euro 6 ogranicza emisję tlenków azotu z silników diesla do 80 mg/km. To zobowiązuje producentów do dołączenia zbiornika na dodatek AdBlue, który pomaga zmniejszyć emisję zanieczyszczeń z oleju napędowego. Jeśli więc Twoja firma dysponuje pojazdami takimi jak ciężarówki, autobusy lub maszyny rolnicze, zastosowanie kontenerów do AdBlue to jedna z najlepszych opcji oszczędzania czasu i pieniędzy przy uzupełnianiu tego płynu.
Wykorzystanie AdBlue
AdBlue to nietoksyczny, bezwonny, klarowny, syntetyczny roztwór mocznika w wodzie demineralizowanej o stężeniu 32,5. Jest używany do redukcji emisji tlenków azotów w pojazdach użytkowych i samochodach ciężarowych z silnikiem diesla. Wtryskiwany do rury wydechowej tworzy – pod wpływem ciepła – związek z tlenkami azotu w katalizatorze. Powoduje to z jednej strony wytwarzanie pary wodnej, a z drugiej strony azotu. Sam azot jest absolutnie bezproblemowy, ponieważ stanowi główny składnik powietrza.
Płyn ten można dostać m.in. na stacjach paliw, gdzie stoją kontenery do AdBlue. Jego użycie redukuje tlenki azotu w spalinach silnika diesla o 85% w przypadku Euro 5 i o 95–98% w przypadku Euro 6. Dodatkowo technologia SCR (selektywna redukcja katalityczna) ogranicza emisję cząstek sadzy. Zoptymalizowane ustawienie silnika zmniejsza zużycie paliwa o 5–6%. Daje to każdej firmie transportowej przewagę oszczędnościową w stosunku do wszystkich poprzednich technologii.
Zastosowanie kontenerów do AdBlue
Jeśli posiadasz samochód ze zbiornikiem na AdBlue, możesz uzupełnić płyn w dystrybutorze wolnostojącym na wysepce stacji paliw. Tam zazwyczaj ciecz przechowywana jest w podziemnych zbiornikach kontenerowych z polietylenu, które są przystosowane do magazynowania znacznych pojemności AdBlue.
Dla tych, którzy mają własne zapasy oleju napędowego na bazie transportowej i chcą uniezależnić się od publicznych stacji paliw, producenci przygotowali kontenery do AdBlue zgodne z normą ISO 22241. Ciekawą ofertę takich zbiorników ma np. firma Jaas.
Nie można dopuścić do tego, aby doszło do przegrzania lub zamarznięcia cieczy. Dlatego niezależnie, czy AdBlue będzie uzupełniane na stacji paliw, czy na terenie firmy, musi być przechowywany w specjalistycznych kontenerach. Ponieważ płyn ten jest silnie korozyjny i wrażliwy na zanieczyszczenia ciałami obcymi, które zmniejszają jego skład chemiczny, wpływają na ryzyko uszkodzenia katalizatorów, komponenty zbiornika muszą być wykonane z surowców najwyższej jakości. Warto więc zaufać ofercie renomowanych producentów kontenerów do AdBlue.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Huzar sp.j. Regeneracja Głowic
53-021 Wrocław, Korfantego 36
-
Zakład Oznakowania Drogowego Zod-Mark
50-430 Wrocław, Świstackiego 30
-
-