Artykuł sponsorowany

Zalety i wady druku sublimacyjnego

Zalety i wady druku sublimacyjnego

Wraz z postępem technologicznym powstaje coraz więcej metod drukowania. W zależności od Twoich indywidualnych potrzeb możesz zdecydować się na poszczególne z nich. W ostatnim czasie jedną z bardziej popularnych technik jest druk sublimacyjny. Na czym on polega? Jakie są wady i zalety stosowania takiej techniki? Najważniejsze informacje znajdziesz w poniższym artykule.

Czym jest druk sublimacyjny?

Metoda drukowania za pomocą sublimacji z pewnością nie raz obiła Ci się o uszy. A jeśli nie, pora nadrobić zaległości. Druk sublimacyjny to w skrócie nanoszenie nadruku na dany materiał za pomocą specjalnych barwników. Wchłaniają się one we włókna, a następnie dociskane są przez kalkę w prasie przemysłowej. Nadruk taki pod wpływem wysokiej temperatury utrwala się w materiale poprzez osadzenie na powierzchni cząsteczek barwnika w postaci gazu.

Technikę druku sublimacyjnego stosuje się przede wszystkim w szeroko pojętej branży marketingowej do produkowania różnego rodzaju banerów reklamowych i odzieży firmowej. Świetnie spisze się on jednak również do użytku prywatnego. Dzięki sublimacji bez problemu możesz nanieść dowolną grafikę na swoją nową koszulkę, czapkę i wiele więcej produktów.

Więcej na temat nowoczesnych metod druku dowiesz się ze strony firmy drukarskiej Aniger. Drukarnia ta ma w swojej ofercie szeroki asortyment usług, a w razie potrzeby służy specjalistyczną pomocą.

Druk sublimacyjny – za i przeciw

Zastanawiasz się, czy technika nanoszenia druku za pomocą sublimacji jest wartym uwagi pomysłem? Aby odpowiedzieć na to pytanie, koniecznie musisz poznać argumenty przemawiające za i przeciw temu rozwiązaniu. Dzięki temu dowiesz się, czy druk sublimacyjny będzie opłacalny i spełni wszystkie Twoje wymagania.

Sublimacja to przede wszystkim trwała technika, która gwarantuje wysokiej jakości nadruki. Dużą zaletą jest również doskonałe odzwierciedlenie kolorów i nadanie nadrukowi idealnych konturów. Za drukiem sublimacyjnym przemawia ogromna uniwersalność. W tym przypadku tak naprawdę samodzielnie możesz zaprojektować wzór, który zamierzasz umieścić na materiale.

Nadruki wykonane za pomocą sublimacji są zupełnie niewyczuwalne w dotyku, a na dodatek nie wyblakną nawet po wielokrotnym praniu. Dzięki temu świetnie sprawdzą się one nawet na odzież sportową, która wymaga regularnego odświeżania.

Jak widać, zalet tego typu rozwiązania jest naprawdę wiele. Jednak trzeba wspomnieć, że druk taki da się nanieść tylko na materiały poliestrowe. Co więcej, w celu uzyskania jak najlepszego efektu zaleca się korzystać z jasnych tkanin.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.