Artykuł sponsorowany

Zakup bazy danych – kiedy to się opłaca?

Zakup bazy danych – kiedy to się opłaca?

„Napędzanie” prowadzonego biznesu może polegać na podejmowaniu rozmaitych czynności. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgów przedsiębiorstwa i w związku z tym na pozyskanie większej liczby klientów jest dla wielu firm zakup baz danych. O jakie dokładnie bazy danych chodzi i komu opłaca się ich nabycie? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań znajdziesz w dalszej części tego artykułu.

Jakie bazy danych można kupić?

Bazy danych to biznesowe i konsumenckie zbiory danych. W zależności od potrzeb danego biznesu możliwy jest zakup jednej bądź kilku baz o zróżnicowanej specyfice. Firmy takie jak sprzedawca baz danych Target Media proponują swoim klientom możliwość wyboru oferty spośród następujących kategorii baz danych:

  • Bazy Konsumenckie (B2C),

  • Bazy Biznesowe (B2B),

  • Bazy Zagraniczne.

Bazy konsumenckie to bazy osób prywatnych, dzięki którym można poprawić wyniki sprzedaży danego przedsiębiorstwa bez inwestowania w drogie  reklamy. Co ważne, są one specjalnie dopasowane do prowadzonej przez firmę kampanii marketingowej. Sprzedawcy baz danych mogą dostosować udostępniane przez siebie zbiory danych między innymi do takich branż jak: produkty finansowe i ubezpieczenia, elektronika, nowe technologie i trendy, samochody czy nieruchomości.

Z kolei w bazach biznesowych znajdują się informacje na temat rozmaitych firm – na przykład spółek prawa handlowego i instytucji sektora publicznego – a także przedsiębiorców. Właściciele przedsiębiorstw mają też możliwość zakupu baz danych, które dotyczą firm działających za granicą. Mogą mieć dostęp do danych działalności prowadzonych w takich krajach jak na przykład Anglia, Francja, Grecja czy Litwa. Do najczęściej stosowanych parametrów targowania należy:

  • branża (PKD),

  • rodzaj działalności,

  • forma prawna,

  • rok założenia,

  • lokalizacja,

  • wielkość zatrudnienia,

  • obrót roczny,

  • wielkość zatrudnienia,

  • import/export,

  • osoba kontaktowa/stanowisko.

Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na zakup baz danych?

Bazy danych to produkty, które są przeznaczone dla firm starających się dotrzeć do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców oferty. Korzystanie z nich pozwala przedsiębiorcom na opracowanie idealnej grupy docelowej, do której kierowany jest plan biznesowy i tym samym na zwiększenie wyników sprzedaży oferowanych przez siebie towarów bądź usług. Jeżeli baza danych zostanie przygotowana na podstawie precyzyjnych analiz rynkowych i będzie zawierała informacje dopasowane do konkretnej sytuacji sprzedażowej, firma zyska dużą szansę na zwiększenie dynamiki swojego funkcjonowania.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.