Zakup bazy danych – kiedy to się opłaca?
![Zakup bazy danych – kiedy to się opłaca? Zakup bazy danych – kiedy to się opłaca?](https://d2yvmenv39glx3.cloudfront.net/images/f-191034-zakup-bazy-danych-kiedy-to-sie-oplaca.jpg)
„Napędzanie” prowadzonego biznesu może polegać na podejmowaniu rozmaitych czynności. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgów przedsiębiorstwa i w związku z tym na pozyskanie większej liczby klientów jest dla wielu firm zakup baz danych. O jakie dokładnie bazy danych chodzi i komu opłaca się ich nabycie? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań znajdziesz w dalszej części tego artykułu.
Jakie bazy danych można kupić?
Bazy danych to biznesowe i konsumenckie zbiory danych. W zależności od potrzeb danego biznesu możliwy jest zakup jednej bądź kilku baz o zróżnicowanej specyfice. Firmy takie jak sprzedawca baz danych Target Media proponują swoim klientom możliwość wyboru oferty spośród następujących kategorii baz danych:
Bazy Konsumenckie (B2C),
Bazy Biznesowe (B2B),
Bazy Zagraniczne.
Bazy konsumenckie to bazy osób prywatnych, dzięki którym można poprawić wyniki sprzedaży danego przedsiębiorstwa bez inwestowania w drogie reklamy. Co ważne, są one specjalnie dopasowane do prowadzonej przez firmę kampanii marketingowej. Sprzedawcy baz danych mogą dostosować udostępniane przez siebie zbiory danych między innymi do takich branż jak: produkty finansowe i ubezpieczenia, elektronika, nowe technologie i trendy, samochody czy nieruchomości.
Z kolei w bazach biznesowych znajdują się informacje na temat rozmaitych firm – na przykład spółek prawa handlowego i instytucji sektora publicznego – a także przedsiębiorców. Właściciele przedsiębiorstw mają też możliwość zakupu baz danych, które dotyczą firm działających za granicą. Mogą mieć dostęp do danych działalności prowadzonych w takich krajach jak na przykład Anglia, Francja, Grecja czy Litwa. Do najczęściej stosowanych parametrów targowania należy:
branża (PKD),
rodzaj działalności,
forma prawna,
rok założenia,
lokalizacja,
wielkość zatrudnienia,
obrót roczny,
wielkość zatrudnienia,
import/export,
osoba kontaktowa/stanowisko.
Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na zakup baz danych?
Bazy danych to produkty, które są przeznaczone dla firm starających się dotrzeć do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców oferty. Korzystanie z nich pozwala przedsiębiorcom na opracowanie idealnej grupy docelowej, do której kierowany jest plan biznesowy i tym samym na zwiększenie wyników sprzedaży oferowanych przez siebie towarów bądź usług. Jeżeli baza danych zostanie przygotowana na podstawie precyzyjnych analiz rynkowych i będzie zawierała informacje dopasowane do konkretnej sytuacji sprzedażowej, firma zyska dużą szansę na zwiększenie dynamiki swojego funkcjonowania.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
In-Translate Biuro Tłumaczeń Inga Raczko-Runkiewicz
00-681 Warszawa, Hoża 43-49 lok. 4
-
Igor Szczupak Pikes
02-555 Warszawa, al. Niepodległości 159 lok. 119