Artykuł sponsorowany

Wszystko, co należy wiedzieć o drukarkach laserowych

Wszystko, co należy wiedzieć o drukarkach laserowych

Solidna drukarka to niezbędny element wyposażenie nie tylko biur, ale również wielu domostw – korzystamy z nich do druku ważnych dokumentów i innych tekstów, czy nawet zdjęć. Współczesny rynek tego typu urządzeń jest bardzo obszerny – zanim udamy się do sklepu i zakupimy któreś z nich, warto bliżej zapoznać się z ta technologią. W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej drukarkom laserowym i odpowiemy na pytanie, kiedy warto w nie zainwestować.

Drukarka laserowa – jak to działa?

W tradycyjnej drukarce atramentowej obraz na papierze powstaje w wyniku dozowania specjalnych tuszów w bardzo precyzyjnie dobranych ilościach. Razem kropelki tuszu pozwalają uzyskać kolorowych obraz. W drukarkach laserowych mechanizm powstawania wydruku jest jednak zupełnie inny. Pierwszą różnicę widzimy już jeśli chodzi o materiały do drukowania – w drukarkach tego typu nie używa się tuszu, lecz suchego proszku, zwanego tonerem.

- Podobnie jak tusz, toner występuje w czterech bazowych kolorach palety CMYK, które łącząc się ze sobą w odpowiednich proporcjach pozwalają uzyskać szeroką gamę kolorystyczną obrazu – mówi przedstawiciel firmy Hi-CopyPierwszym etapem powstawania obrazu jest naświetlenie światłoczułego bębna przy pomocy precyzyjnej wiązki lasera lub światła diod LED. Pod wpływem światła na powierzchni bębna powstają obszary bez ładunku elektrostatycznego. Następnie na wałek nanoszony jest toner – w zależności od technologii druku przyczepia się on do obszarów nienaświetlonych lub naświetlonych. W tej sposób otrzymujemy obraz, który zostaje następnie naniesiony na papier. Końcowym etapem jest utwardzenie tonera pod wpływem ciepła.

Czy to się opłaca?

Jak widać, proces drukowania nie należy do najprostszych, przez co drukarki laserowe są zazwyczaj sprzętami droższymi od atramentowej konkurencji. Czy mimo to warto się na nie zdecydować? Na pewno mają one sporo zalet, których nie da się przecenić. Najważniejszą z nich jest bardzo wysoka prędkość drukowania, wynosząca dziesiątkach arkuszy na minutę. Dlatego urządzenia te są bardzo chętnie używane w biurach i innych miejscach, gdzie ilość drukowanych dokumentów liczona jest w setkach sztuk dziennie. Inną ważną zaletą drukarek jest wysoka wydajność, jeśli chodzi o wykorzystanie materiałów eksploatacyjnych. Na współczesnych tonerach możemy wydrukować nawet kilkadziesiąt tysięcy stron, zanim się wyczerpią – nie ma również ryzyka, że toner zaschnie i stanie się bezużyteczny, jak to często dzieje się z tuszami. Przekłada się to znacznie na niższy koszt wydruku. Drukarki laserowe ustępują atramentowym jednak w kwestii jakości obrazu – jeśli zatem chcemy drukować zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, najlepiej będzie zdecydować się na tusz. Drukarki laserowe sprawdzą się przede wszystkim w tanim i szybkim drukowaniu dokumentów.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.