Artykuł sponsorowany

W jakim celu przeprowadza się audyt energetyczny przedsiębiorstwa?

W jakim celu przeprowadza się audyt energetyczny przedsiębiorstwa?

Branża energetyczna to ogromna sfera, która tak naprawdę pokrywa wszystkie pozostałe sektory gospodarki. Prąd jest kluczem do funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jednak ze względu na potęgę energetyki i rosnącą potrzebę ochrony środowiska, niezbędna jest odpowiednia kontrola właśnie tej branży. Jednym z obowiązków przedsiębiorców jest przeprowadzanie audytu energetycznego. Na czym on polega?

Czym jest audyt energetyczny?

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to szczegółowe przeanalizowanie poziomu zużycia energii w danym obiekcie. Określa on stan energetyczny przedsiębiorstwa oraz proponuje możliwości jego poprawy.

Obowiązek przeprowadzania audytu energetycznego wszedł w życie w 2016 roku. Obejmuje on większych przedsiębiorców, którzy zatrudniają minimum 250 pracowników i wykazują roczne obroty w wysokości 50 milionów euro, a ich przychody są na poziomie przynajmniej 43 miliony euro. Audyt taki należy przeprowadzać co cztery lata.

Twoja firma nie przeszła jeszcze kontroli energetycznej? Czas najwyższy to zmienić. IT-energy to firma z siedzibą w Poznaniu, która w swojej ofercie ma kompleksowe usługi energetyczne zarówno dla firm, jak i klientów prywatnych.

Zalety przeprowadzania audytu energetycznego przedsiębiorstwa

Uważasz, że audyt energetyczny przedsiębiorstwa to tylko zbędny obowiązek, który nakłada na Twoje barki jeszcze więcej formalności? Nie do końca tak jest. Głównym założeniem tego pomysłu jest zmniejszenie zużycia energii przez największe firmy. Wynika to z potrzeby ochrony środowiska, która w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważna.

Oprócz aspektu ekologicznego, audyty energetyczne przedsiębiorstwa to jednak wiele korzyści dla całej firmy. Przeprowadzanie takiej analizy w wielu przypadkach pozwala na zoptymalizowanie wykorzystywanej przez firmę energii. Fachowcy bez większych problemów zlokalizują miejsca, gdzie może dochodzić do znacznych strat energii. Ma to duży wpływ na rachunki za prąd, które po pracach modernizacyjnych mogą w znacznym stopniu się obniżyć.

Kolejną zaletą jest możliwość unowocześnienia przedsiębiorstwa poprzez wdrożenie innowacyjnych rozwiązań energetycznych. Wpłyną one nie tylko na mniejsze zużycie energii, ale również renomę całej firmy. W szczególności zyskają na tym różnego rodzaju fabryki i inne zakłady zużywające ogromne ilości prądu.

Audyt energetyczny to furtka do nowoczesnych, energooszczędnych technologii. Modernizacja instalacji oraz wdrażanie odnawialnych źródeł energii w większości przypadków jest dofinansowywana, dlatego nie musisz martwić się o nadmierne wydatki.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.