Artykuł sponsorowany

W jakich sytuacjach sporządza się opinie podatkowe?

W jakich sytuacjach sporządza się opinie podatkowe?

Przedsiębiorstwa, które chcą wyeliminować wszelkie nieprawidłowości, a także ryzyko potencjalnych błędów dotyczących rozliczeń coraz częściej korzystają z usługi, którą oferują specjaliści w tej dziedzinie, jaką jest opinia podatkowa. Dzięki niej możliwe jest skuteczne zoptymalizowanie obciążeń firmy i poprawienie jej wyników finansowych. W jakich sytuacjach sporządza się takie opinie? Podpowiadamy.

Czym jest opinia podatkowa?

Opinie podatkowe wydawane są przez specjalistyczne firmy po przeprowadzeniu audytu podatkowego, czyli szczegółowej analizy wszelkich rozliczeń przedsiębiorstwa. Może być on realizowany częściowo lub obejmować całą dokumentację. W tym drugim przypadku dotyczy wszystkich rodzajów umów, zarówno handlowych, jak i tych z dostawcami, faktur, a także ksiąg podatkowych. Czasami w jego skład wchodzą również procedury podatkowe obowiązujące w przedsiębiorstwie, a także ocena rozliczenia VAT.

Audyt obejmuje często również dokumentację pracowniczą, w tym dotyczącą wynagrodzeń wypłacanych zatrudnionym osobom, a także kosztów związanych z PIT-em lub składkami ZUS. Wynikiem tej analizy jest szczegółowy raport nazywany opinią podatkową. W nim znajdują się informacje dotyczące tego, jakie zagadnienia, bądź działy funkcjonują w firmie prawidłowo, a które wymagają poprawy. Opinia wydawana jest, aby poprawić działanie przedsiębiorstwa i by jego sytuacja finansowa uległa poprawie.

Kto korzysta z opinii podatkowej?

Audyt i opinię podatkową wykonuje m.in. Kancelaria Doradcy Podatkowego Elżbiety Pabiś. Z jej usług korzystają zarówno duże, małe, jak i średnie przedsiębiorstwa. Działania takie polecane są przede wszystkim firmom nieposiadającym swojego własnego działu księgowości, który mógłby czuwać nad prawidłowym rozliczeniem podatkowym. Wówczas specjalista sprawdzi, czy wszystkie działania finansowe są prowadzone zgodnie z prawem. 

Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla przedsiębiorstw, które poszukują cięcia kosztów. Po takiej ekspertyzie właściciele wiedzą już, jakie działania pochłaniają zbyt duże nakłady pieniężne. W opinii specjalista proponuje, jakie rozwiązania byłyby najlepsze dla jego klienta. Czasami jest to np. wybór leasingu maszyn i urządzeń zamiast ich kupna.

Opinia taka pozwala na odkrycie tych obszarów działalności, w których możliwe są realne oszczędności, niezależnie od wielkości działalności. Choć duże przedsiębiorstwa zazwyczaj decydują się na audyt częściowy, to całościowy jest bardziej opłacalny niż zatrudnianie doradcy księgowego lub podatkowego na stałe.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.