W czym tkwi sekret popularności samochodów marki BMW?
Niemieckie samochody są popularne nie tylko dlatego, że wspaniale się prezentują. Kierowcy cenią przede wszystkim wysoką jakość i długowieczność. Liczy się także innowacyjne wnętrze. Jazda BMW może sprawiać przyjemność, tym bardziej że koncern z Monachium od dawna łączy z sukcesem najwyższe osiągnięcia techniczne i komfort użytkowników. BMW utrzymuje się na szczycie wyników sprzedaży zarówno samochodów elektrycznych, jak i konwencjonalnie napędzanych modeli. W czym tkwi sekret BMW i dlaczego ta marka jest wyjątkowa?
Początki firmy to lotnictwo
Znany dziś na całym świecie koncern motoryzacyjny zaczynał od silników lotniczych. Bayerische Flugzeug - Werke AG (BFW) powstało 7 marca 1916 roku. Ta data uważana jest również za początek marki BMW. Już jako producent samochodów BMW kilkukrotnie było na progu bankructwa. Pierwszy raz w 1959 roku, kiedy marka utraciła fabrykę w Eisenach w wyniku podziału Niemiec. Drogie modele nie sprzedawały się i nawet produkcja skutera Isetta nie mogła powstrzymać kryzysu. Brakowało modeli z klasy średniej. Gdy do przejęcia szykował się Daimler- Benz, zbuntowała się załoga BMW. Do pomocy wkroczył rząd Bawarii i dzięki temu koncern pod wodzą Herberta Quanda skoncentrował się na idei sportowych sedanów. Druga krytyczna chwila to przełom wieków. Zakup firmy Rover nie przyniósł spodziewanego sukcesu w dziedzinie popularnych pojazdów średniej klasy. Koncern stracił miliardy. Dopiero Mini, reanimowane przez BMW jako marka lifestyle'owa, okazało się dobrą decyzją. Firmą, uratowaną od bankructwa przez decyzje Herberta Quanda nadal rządzi jego rodzina.
Najważniejszym rynkiem dla BMW jest Europa, a drugi najważniejszy region to Azja, a przede wszystkim Chiny. Żadnemu producentowi samochodów spoza segmentu aut sportowych nie udało się stworzyć tak silnego skojarzenia ze sportowym charakterem. Fani marki chętnie otaczają się gadżetami BMW z wizerunkami kultowych modeli. Obecnie reklamy online są naturalną częścią biznesu, ale BMW sięgnęło po nie już w 2001 roku. Krótkometrażowe "The Hire" to seria filmików reżyserowanych przez sławy. W głównej roli zawsze występował Clive Owen. Filmy obejrzało ponad 100 milionów ludzi na całym świecie. Ponadto w trzech filmach o Jamesie Bondzie Pierce Brosnan zasiada za kierownicą BMW.
BMW kształtuje Monachium
Każdy, kto przyjeżdża do Monachium dosłownie na każdym kroku może spotkać logo BMW. Z ekonomicznego punktu widzenia BMW jest niezbędne dla stolicy landu. Ponad 41 000 osób pracuje na stałe dla BMW w Monachium, z czego 8000 w głównym zakładzie. Miasto jest zależne finansowo od koncernu. Tylko zasada poufności powoduje, że nie wiadomo dokładnie, ile podatku wpływa do miejskiej kasy. Samo BMW ogłosiło w 2011 roku, że było to 300 milionów euro. Ponadto wokół BMW powstało wiele firm, związanych z marką i fanami, jak polski producent gadżetów Syndykat. Mimo pandemii rzecznik BMW ogłosił rekord sprzedaży w I kwartale 2021 roku. Za sukces odpowiadają przede wszystkim modele elektryczne - szczególnie na rynku chińskim. Misją BMW jest sprzedaż ponad 100 000 samochodów elektrycznych do końca roku.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
Fmcode Marek Floriańczyk
04-602 Warszawa, I Poprzeczna 8 lok. 8
-
Roboty Budowlano-Czyszczeniowo-kanalizacyjne Tomża Ireneusz
43-200 Pszczyna, Bratnia 34