Artykuł sponsorowany

W czym tkwi sekret popularności samochodów marki BMW?

W czym tkwi sekret popularności samochodów marki BMW?

Niemieckie samochody są popularne nie tylko dlatego, że wspaniale się prezentują. Kierowcy cenią przede wszystkim wysoką jakość i długowieczność. Liczy się także innowacyjne wnętrze. Jazda BMW może sprawiać przyjemność, tym bardziej że koncern z Monachium od dawna łączy z sukcesem najwyższe osiągnięcia techniczne i komfort użytkowników. BMW utrzymuje się na szczycie wyników sprzedaży zarówno samochodów elektrycznych, jak i konwencjonalnie napędzanych modeli. W czym tkwi sekret BMW i dlaczego ta marka jest wyjątkowa?

Początki firmy to lotnictwo

Znany dziś na całym świecie koncern motoryzacyjny zaczynał od silników lotniczych. Bayerische Flugzeug - Werke AG (BFW) powstało 7 marca 1916 roku. Ta data uważana jest również za początek marki BMW. Już jako producent samochodów BMW kilkukrotnie było na progu bankructwa. Pierwszy raz w 1959 roku, kiedy marka utraciła fabrykę w Eisenach w wyniku podziału Niemiec. Drogie modele nie sprzedawały się i nawet produkcja skutera Isetta nie mogła powstrzymać kryzysu. Brakowało modeli z klasy średniej. Gdy do przejęcia szykował się Daimler- Benz, zbuntowała się załoga BMW. Do pomocy wkroczył rząd Bawarii i dzięki temu koncern pod wodzą Herberta Quanda skoncentrował się na idei sportowych sedanów. Druga krytyczna chwila to przełom wieków. Zakup firmy Rover nie przyniósł spodziewanego sukcesu w dziedzinie popularnych pojazdów średniej klasy. Koncern stracił miliardy. Dopiero  Mini, reanimowane przez BMW jako marka lifestyle'owa, okazało się dobrą decyzją. Firmą, uratowaną od bankructwa przez decyzje Herberta Quanda nadal rządzi jego rodzina.

Najważniejszym rynkiem dla BMW jest Europa, a drugi najważniejszy region to Azja, a przede wszystkim Chiny. Żadnemu producentowi samochodów spoza segmentu aut sportowych nie udało się stworzyć tak silnego skojarzenia ze sportowym charakterem. Fani marki chętnie otaczają się gadżetami BMW z wizerunkami kultowych modeli. Obecnie reklamy online są naturalną częścią biznesu, ale BMW sięgnęło po nie już w 2001 roku. Krótkometrażowe "The Hire" to seria filmików reżyserowanych przez sławy. W głównej roli zawsze występował Clive Owen. Filmy obejrzało ponad 100 milionów ludzi na całym świecie. Ponadto w trzech filmach o Jamesie Bondzie Pierce Brosnan zasiada za kierownicą BMW.

BMW kształtuje Monachium

Każdy, kto przyjeżdża do Monachium dosłownie na każdym kroku może spotkać logo BMW. Z ekonomicznego punktu widzenia BMW jest niezbędne dla stolicy landu. Ponad 41 000 osób pracuje na stałe dla BMW w Monachium, z czego 8000 w głównym zakładzie. Miasto jest zależne finansowo od koncernu. Tylko zasada poufności powoduje, że nie wiadomo dokładnie, ile podatku wpływa do miejskiej kasy. Samo BMW ogłosiło w 2011 roku, że było to 300 milionów euro. Ponadto wokół BMW powstało wiele firm, związanych z marką i fanami, jak polski producent gadżetów Syndykat. Mimo pandemii rzecznik BMW ogłosił rekord sprzedaży w I kwartale 2021 roku. Za sukces odpowiadają przede wszystkim modele elektryczne - szczególnie na rynku chińskim. Misją BMW jest sprzedaż ponad 100 000 samochodów elektrycznych do końca roku.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.