Artykuł sponsorowany

Szkolenie otwarte czy zamknięte, co lepiej wybrać?

Szkolenie otwarte czy zamknięte, co lepiej wybrać?

Inwestowanie w kapitał ludzki polega na kilku istotnych strategiach. Jedną z nich jest przeprowadzanie szkoleń z zakresu konkretnych tematów. Siłą przedsiębiorstwa są ludzie, mimo postępującej automatyzacji i robotyzacji. Dzięki szkoleniom pracownicy przedsiębiorstw nabywają nowych i cennych kwalifikacji. Jakie są rodzaje szkoleń i które z nich warto wybrać, by efektywność podnoszenia kwalifikacji była większa?

Jakie są dwa główne rodzaje szkoleń?

Jeden z podziałów dotyczących szkoleń odbywa się na zasadzie ich rozgraniczenia na otwarte i zamknięte. Szkolenie zamknięte skierowane jest zazwyczaj do pracowników jednej firmy. Jest to konkretna grupa ludzi, których interesuje określona tematyka związana z przedsiębiorstwem. Niewątpliwym plusem staje się możliwość pełnego skoncentrowania się na problemach firmy. Oczywiście jednostronny punkt widzenia jest wtedy nieco ograniczony.

Inną perspektywę dają natomiast szkolenia otwarte. Tak samo jak zamknięte są często organizowane przez takie podmioty, jak VADEMECUM. Obie opcje mają swoje zalety, co w przypadku szkolenia otwartego, które skierowane jest do pracowników różnych firm, polega na szerszej wymianie poglądów i doświadczeń. Czasem takie spotkania mogą zaowocować powstaniem nowych idei i wdrożeniem ich w innych miejscach niż dotychczas. Jest to zawsze jakaś pożądana świeżość w tematyce dotyczącej zarządzania czy produkcji.

Kiedy zdecydować się na szkolenie otwarte?

Szkolenie otwarte lepiej przeprowadzać w przypadku małej grupy chętnych lub nawet pojedynczych osób. W każdym takim przypadku ośrodki szkoleniowe mają szansę zwiększyć liczbę uczestników, dając odpowiednią ofertę.

Szkolenia otwarte sprawdzają się również wtedy, gdy ich tematyka jest ogólna, ale jednocześnie na tyle atrakcyjna, że będzie przewidziana spora liczba uczestników. Ponadto powodem chęci uczestnictwa w takim szkoleniu może być również pragnienie wymiany doświadczeń.

Kiedy lepiej uczestniczyć w szkoleniu zamkniętym?

Jeżeli liczba uczestników szkolenia jest duża, a tematyka zawężona do jednego, konkretnie zdefiniowanego tematu, to efektywniejsze będzie szkolenie zamknięte. Zazwyczaj jest ono droższe niż otwarte, jednak jest to skutkiem wąskiej specjalizacji osób szkolących.

Szkolenie zamknięte opłaca się również przeprowadzić w celu przeszkolenia grupy osób związanych z jedną firmą i znających jej realia. Może ono dotyczyć wąskiej tematyki, jednak na tyle istotnej, aby szkolenie takie miało sens dla rozwoju pracowników.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.