Standy reklamowe. Zastosowanie i znaczenie
Powiedzenie, że reklama to dźwignia handlu znane jest chyba każdemu. Przeciętny konsument reklamę kojarzy przede wszystkim jako spoty reklamowe i radiowe oraz bilboardy, jednak w rzeczywistości przyjmuje ona dużo więcej różnorodnych form. Wiele z nich jest wręcz namacalnych – do tej grupy zaliczamy również tak zwane standy reklamowe. Co to takiego i jaką funkcję pełni?
Czym jest stand reklamowy?
Ze standami reklamowymi mamy do czynienia za każdym razem kiedy idziemy do właściwie dowolnego sklepu, choć oczywiście mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
- Słowo „stand” pochodzi z języka angielskiego i oznacza po prostu „stojak” – wyjaśnia przedstawiciel firmy Studio Edytor – Wiele standów pełni dokładnie taką funkcję, są to przenośne, lekkie meble, na których wykładane są towary danej marki lub producenta. Standy tego typu bardzo często wytwarzane są z wytrzymałego kartonu i wykonywane w taki sposób, by możliwe było pokrycie ich nadrukiem. W użyciu są również standy pozbawione funkcji użytkowej, służące wyłącznie jako nośnik treści reklamowej.
Zastosowanie standów
Standy znajdują zastosowanie przede wszystkim w sklepach, gdzie stanowią dodatkową, wyróżniającą się wśród półek przestrzeń do ekspozycji towarów takich jak słodycze, chipsy, napoje oraz inne produkty, które nie wymagają przechowywania w warunkach chłodniczych. Inne formy standów, taki jak standy eliptyczne przybierające formę stojącego nośnika, mogą być wykorzystywane również w wielu innych miejscach.
- Często można jest spotkać między innymi w siedzibach firm, gdzie stanowią element identyfikacji marki. Używa się ich również często jako mobilne nośniki reklamy, które znajdują zastosowanie na takich wydarzeniach jak targi branżowe lub imprezy sponsorowane przez markę. Ich zadaniem jest wtedy przyciąganie uwagi potencjalnych klientów lub utrwalanie wizerunku marki wśród bywalców imprezy.
Znaczenie standów reklamowych
Jak każda forma reklamy, również standy pełnią bardzo istotną rolę w życiu marki, a mianowicie wywierają istotny wpływ na klienta oraz podejmowane przez niego decyzje. Stand reklamowy, który służy jako półka w znaczącym stopniu poprawia ekspozycję znajdujących się na nim produktów. Zwracając uwagę klienta swoją wielkością, kształtem, kolorystyką, jednocześnie kieruje ją na produkty, które bez takiej reklamy zniknęły między innymi produktami. W ten sposób stand może znacząco przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów danej marki. Podobną funkcję pełnią standy obecne na targach czy eventach. Służą one do bezpośredniego utrwalania wizerunku marki w świadomości osób, które mogą stać się jej potencjalnymi klientami. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ nasze główne narzędzie poznania to wzrok, a więc naturalnie wykazujemy większe zaufanie do marek, które jesteśmy w stanie rozpoznać, choćby tylko po logo. Dobrze widoczny stand reklamowy, który przyciąga uwagę osób w jego otoczeniu to doskonałe narzędzie do tworzenia świadomości marki wśród potencjalnych klientów.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
LESTON Leszek Hundsdorff
81-381 Gdynia, Świętojańska 99 lok. 1
-
-
Kk Construction Krzysztof Kasica
05-600 Janówek 27 a(przy giełdzie słomczyn)