Artykuł sponsorowany

Standardowe wyposażenie autolawet

Standardowe wyposażenie autolawet

Na polskich drogach ma miejsce wiele wypadków oraz kolizji drogowych. Szacuje się, że rocznie dochodzi do około 30 tys. zdarzeń komunikacyjnych, które w większości wymagają interwencji pomocy drogowej. Firmy świadczące usługi tego typu posiadają wyspecjalizowane pojazdy umożliwiające bezpieczne przetransportowanie uszkodzonych samochodów. Jakie jest standardowe wyposażenie autolawet?

Kabina autolawety i jej funkcjonalność

Tradycyjna autolaweta może być wykorzystywana do krótkodystansowego transportu, a także do przewożenia samochodów na dystansie nawet kilku tysięcy kilometrów. Jednak aby było to możliwe, pojazd musi być do tego odpowiednio przystosowany. Użytkowanie autolawety powinno być ekonomiczne zarówno wtedy, gdy poruszamy się bez ładunku, jak i w sytuacji odwrotnej. Właśnie z tego powodu większość z nich jest wyposażona w jednostkę napędową pozwalającą nie tylko rozwinąć określone prędkości, ale zapewniającą również prawidłową wydajność spalania.

Konstrukcja autolawety składa się z kabiny, w której znajduje się miejsce dla dwóch lub maksymalnie trzech osób. Jeśli jednak autolaweta ma być wykorzystywana jako pomoc drogowa, kabina powinna być wyposażona w minimum 6 miejsc siedzących. Wynika to z tego, że firmy ubezpieczeniowe oferujące usługi assistance najczęściej zapewniają swoim klientom transport dla 4-osobowej rodziny. Warto o tym pamiętać zaopatrując swoją flotę w autolawetę, która ma pełnić funkcję pomocy drogowej. Producenci tego typu pojazdów wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców konstruując podwójne kabiny, określane jako doka lub dubel (mieszczące nawet 7 osób). Innym rozwiązaniem są kabiny sypialne.

Niektóre modele mają wbudowaną kabinę sypialną, co jest komfortowym rozwiązaniem dla tych osób, które poruszają się na trasach międzynarodowych – zaznacza specjalista z firmy Kegger trudniącej się produkcją lawet i autotransporterów.

Wnętrze pojazdu posiada najczęściej podstawowe wyposażenie, podobne do tego występującego w tradycyjnym samochodzie osobowym. Aby zwiększyć komfort użytkowania pojazdu, jest on niekiedy zaopatrzony w ogrzewanie postojowe (tzw. webasto) działające niezależnie od pracy silnika.

Jakie wyposażenie powinna posiadać autolaweta?

Bardzo istotnym elementem każdej autolawety jest jej nadwozie. To na nim znajduje się długa na kilka metrów rampa wykonana z aluminium. Zastosowany materiał pozwala na wieloletnie użytkowanie. Co więcej, niektórzy producenci autolawet (m.in. firma Kegger) oferują nawet 5 lat gwarancji na trwałość najazdów aluminiowych. Platforma załadunkowa posiada powierzchnię antypoślizgową, która umożliwia bezproblemowy załadunek w trudnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg). Dodatkowo każda platforma jest wyposażona w różne rodzaje otworów pozwalające na wpinanie pasów transportowych typu lohr lub szelkowych.

Aby auto mogło wjechać na lawetę, rampa musi być wyposażona w specjalne najazdy wysuwane ręcznie bądź automatycznie. Bywa, że samochód jest tak uszkodzony, że nie da się nim swobodnie poruszać. Właśnie z tego powodu większość producentów lawet wbudowuje specjalne wyciągarki linowe, które pozwalają wciągnąć pojazd na platformę załadunkową. Urządzenie jest dostępne w wersji elektrycznej lub hydraulicznej. Nieliczne przedsiębiorstwa oferują również specjalne wózki pod uszkodzone koła, dzięki czemu możemy sprawnie załadować samochód na platformę.

Niektóre autolawety są jednak wyposażone w ruchomą rampę załadunkową, co eliminuje konieczność korzystania z najazdów. Takie udogodnienie sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy chcemy np. przetransportować samochód z uszkodzonym zawieszeniem. Opuszczana platforma załadunkowa to powszechnie stosowane rozwiązanie w autolawetach do transportu niskich aut. Sterowanie rampą odbywa się bezprzewodowo lub poprzez manipulatory wbudowane w specjalną skrzynkę zewnętrzną. Druga opcja jest znacznie lepsza, ponieważ pozwala stale kontrolować wysokość na jakiej znajduje się platforma.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.