Artykuł sponsorowany

Sprzedaż auta do skupu a wyrejestrowanie

Sprzedaż auta do skupu a wyrejestrowanie

Wyrejestrowanie pojazdu bywa kłopotliwe. Szczególnie jeśli nie wiesz, w jakich sytuacjach należy go dokonać. Czy sprzedając samochód do skupu, należy go wyrejestrować? Kiedy i jak to zrobić? Czy jest to Twoim obowiązkiem? Sprawdź, czym wyrejestrowanie różni się od zbycia i jak dokonać niezbędnych formalności, gdy sprzedajemy auto do skupu.

Kiedy można wyrejestrować pojazd?

Prawo o ruchu drogowym dość precyzyjnie punktuje sytuacje, w których można wyrejestrować pojazd. Pamiętaj, że jest to decyzja nieodwracalna. Jedynie kilka wyjątków pozwala na przywrócenie auta do ruchu drogowego. Wyrejestrować je należy, gdy:

  • przekazujesz auto do demontażu,
  • doszło do kradzieży pojazdu,
  • auto zostaje zarejestrowane lub sprzedane za granicą,
  • zostanie udokumentowana trwała, całkowita utrata pojazdu,
  • samochód poddany jest kasacji za granicą lub zostaje wycofany z ruchu.

Wyrejestrowanie pojazdu oznacza wycofanie go z ruchu. Pozwala to na zakończenie opłacania składek na ubezpieczenie OC. Z tej przyczyny często pojawia się pytanie o możliwość wyrejestrowania auta bez złomowania go. W Polsce takie rozwiązanie nie jest legalne. 

Jak i kto może wyrejestrować pojazd?

Wyrejestrowania pojazdu może dokonać jego właściciel lub wszyscy jego współwłaściciele. Możliwe jest także wyznaczenie do tego pełnomocnika, któremu należy przekazać upoważnienie do wyrejestrowania pojazdu.

W celu wyrejestrowania pojazdu należy stawić się w odpowiednim wydziale komunikacji i przedstawić zestaw niezbędnych dokumentów. Przygotuj więc wniosek, dokument tożsamości, dowód wpłaty, a także załącznik uzasadniający przyczynę składania wniosku. W przypadku złomowania niezbędne jest wystawione przez legalny punkt złomowania samochodówzaświadczenie o demontażu.

Wyrejestrowanie czy zbycie pojazdu?

Jak już wiesz, auto należy wyrejestrować po zezłomowaniu go. Co jednak, kiedy pojazd zostanie sprzedany? Auto możemy sprzedać np. do skupu takiego jak AUTO-HOFFMANN w Bydgoszczy.

W przypadku sprzedaży konieczne jest zgłoszenie zbycia pojazdu. W tym celu należy udać się do odpowiedniego wydziału komunikacji. Zabierz ze sobą dokument tożsamości, dane nabywcy, kopię umowy sprzedaży i dokument potwierdzający dokonanie transakcji. Na zgłoszenie zmiany właściciela masz 30 dni od daty sprzedaży. Przekroczenie tego terminu może skutkować karą sięgającą nawet 1000 zł.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.