SEO lokalne a przemysł spożywczy – jak dotrzeć do klientów w pobliżu?

SEO lokalne a przemysł spożywczy – jak dotrzeć do klientów w pobliżu?

Prowadzisz sklep spożywczy, market lub oferujesz zakupy z dowozem? Chcesz mieć dostęp do nowych klientów w pobliżu? Poznaj zalety lokalnego SEO. Na czym dokładnie polega? Zdobądź wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych. Dlaczego dobrze by było, gdyby Twój sklep miał wizytówkę w Google Moja Firma? Dowiedz się więcej z naszego poradnika.

SEO lokalne – na czym polega?

Lokalne SEO to optymalizacja, która przyczynia się do zwiększenia widoczności stron internetowych na dane zapytania, związane z lokalizacją:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Dzięki lokalnemu SEO zwiększa się możliwość znalezienia Twojej strony internetowej na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na lokalne zapytania. Jako lokalne zapytania określa się zapytania, które pozwalają na znalezienie firmy lub usługi w okolicy. Internauci jeśli chcą znaleźć sklep spożywczy to szukają przez następujące hasła:

  • sklep spożywczy Kraków
  • zakupy online Lublin
  • zakupy z dowozem Warszawa

Co ważne, użytkownicy Internetu nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Niekiedy na bazie lokalizacji Google wskazuje lokalne wyniki dla sklepów spożywczych, które znajdują się najbliżej.

SEO lokalne a branża spożywcza

Lokalne SEO to doskonałe rozwiązanie dla firm, które oferują usługi z zakresu branży spożywczej stacjonarnie lub online z odbiorem osobistym. Dotyczy to sklepów czy marketów, które oferują usługi stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie. Skierowane są do osób, które chcą szybko zrobić zakupy bez potrzeby transportu na długie odległości. Bliskość sklepu ułatwia codzienne zakupy. Prowadzisz sieć sklepów w kilku miastach? Zdecyduj się na lokalne SEO! Pozycjonuj oddziały na wybrane lokalizacje. Szczególnie sprawdzi się to w większych miastach, gdzie istnieje większa konkurencyjność.

Co to jest lokalna optymalizacja?

Aby wprowadzić działania z zakresu lokalnego SEO, potrzebne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle sklep lub market działają stacjonarnie pod danym adresem, gdzie przyjmują klientów. W celu zbudowania lokalnej widoczności niezbędne jest zoptymalizowanie strony www razem z zadbaniem o prowadzące do strony linki. Adres firmy musi się znaleźć na stronie pod zakładką „Kontakt” wraz z danymi:

  • nazwą firmy
  • numerem telefonu
  • godzinami pracy

Żeby zwiększyć widoczność, na podstronach umieszcza się dane kontaktowe w stopce. Wpływa to pozytywnie na pracę robotów i pozwala użytkownikom Internetu na szybkie uzyskanie danych kontaktowych do sklepu spożywczego. Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, czyli schema.org. Dzięki temu roboty poznają i rozumieją treść strony internetowej w zakresie usług spożywczych. Należy wprowadzać frazy z lokalizacją na stronie. Przykłady:

  • miasta np. sklep spożywczy warszawa
  • dzielnicy np. sklep spożywczy 24h Mokotów
  • regionu np. sklep spożywczy online Kujawsko-Pomorskie

Wszystkie te informacje muszą się znaleźć w tagach title lub nagłówkach H1, czyli w treści serwisu. Ważne, aby były naturalne, a zatem występowały w formie odmienionej na przykład zamiast „sklep spożywczy Warszawa” – „sklep spożywczy w Warszawie”. Równie ważne jest dobranie szczegółowych słów kluczowych, czyli tak zwanych fraz długiego ogona. Zwiększają widoczność  i odpowiadają potrzebom klientów, a także sprecyzują Twoją ofertę i usługi. Przykład: „sklepy spożywcze Kraków”[1].

Interesujący content na stronie poprawi wizerunek Twojego biznesu w Internecie. W szczególności sprawdzą się publikacje poradnikowe oparte o ciekawe informacje. Klienci chcący przeczytać informacje o artykułach spożywczych będą mogli zdobyć na ten temat wiedzę i dowiedzą się o Twoim sklepie. Dzięki temu wzmocni się pozycja strony w wyszukiwarce Google. Dobrze, aby być także obecnym w mediach społecznościowych.

Dobrym rozwiązaniem dla właścicieli sklepów spożywczych w kilku miastach są landing pages. Oznaczają docelowe strony dedykowane do klientów wybranej miejscowości lub dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe czy nazwę danego działu, zdjęcia sklepu czy asortymentu, jak również atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny pliku graficznego. Ważne jest również linkowanie między podstronami.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które służy do lokalnej promocji firmy. Poprzez wizytówkę wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce. Podobnie dzieje się na mapach Google. Wizytówka w Google My Business to dobra opcja dla małych, jak i średnich sklepów spożywczych. GMB pozwala na pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet korzystania zalicza się:

  • budowa zaufania wśród internautów
  • możliwość dodawania ocen o sklepie spożywczym lub personelu – pozwala na odpowiadanie na nie przez właściciela
  • szybki dostęp do informacji o klinice – ułatwia komunikację między Tobą a klientami
  • dostęp do statystyk – pozwala na wgląd zachowań użytkowników i dostęp do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Korzyści z lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO pozwala na dotarcie do klientów. Dzięki temu otrzymuje się:

  • dostęp do klientów którzy korzystają z urządzeń mobilnych – z reguły używają w tym celu smartfonów, aby znaleźć lokalne usługi. Według raportu PBI korzysta z nich aż 24 miliony użytkowników [2]
  • zmiana pozycji na wyższą Twojej strony www w lokalnych wynikach – użytkownicy Internetu częściej klikają na wysokie pozycje
  • oszczędność kosztów i czasu związanych z ogólnokrajowym pozycjonowaniem fraz – frazy lokalne wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne. Wpływa to na szybsze efekty

Jesteś właścicielem sklepu spożywczego? Zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. Dotrzyj do klientów z Twojej okolicy!

[1] https://delante.pl/jak-zwiekszyc-widocznosc-sklepow-internetowych-z-branzy-spozywczej/

[2] https://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-we-wrzesniu-2020/

Źródło: PBI, Delante

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję