Artykuł sponsorowany

Różnice między haftem a nadrukiem

Różnice między haftem a nadrukiem

Obecnie coraz większą popularnością cieszy się odzież z indywidualnie zaprojektowaną treścią. Niekiedy własny projekt można też umieścić na różnych gadżetach, czy też innych elementach odzieży. Jednymi z najskuteczniejszych metod nanoszenia treści na materiał jest nadruk oraz haft. Jakie są podstawowe różnice pomiędzy haftem a nadrukiem? Jakie są ich zalety? Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, w którym odpowiadamy na powyższe pytania.

Czym różni się haft od nadruku?

Wśród powszechnych technik nanoszenia treści na ubrania bądź inne elementy odzieży można wyróżnić haft i nadruk. Obie metody są niezwykle skuteczne, jednak występują między nimi pewne różnice. Haft polega na nanoszeniu nadruku na tkaninę przy użyciu specjalnego programu komputerowego. Do wykonania haftu wykorzystywane są kolorowe nicie, które pozwalają uzyskać niepowtarzalny wzór na odzieży.

Przeczytaj również: Jak umieścić nadruki na koszulkach firmowych?

Z kolei nadruk jest indywidualnie zaprojektowaną grafiką, którą nanosi się na odzież bądź na inne akcesoria przy użyciu różnych metod. Wśród metod nanoszenia nadruku można wyróżnić między innymi sitodruk, czy też nadruk flex.

Przeczytaj również: Charakterystyka nadruków na strojach dla drużyn sportowych

Sitodruk polega na przenoszeniu grafiki na odzież przez specjalny szablon. Farba, której używa się do nanoszenia nadruku, następnie zostaje utwardzona. Z kolei do wykonania nadruku flex wykorzystuje się specjalną folię, z której wycina się nadruk, a następnie wprasowuje się go w tkaninę. Jedną z firm, która wykonuje odzież z własnym haftem bądź nadrukiem, jest firma Robimykoszulki.pl.

Dlaczego warto nanosić treści przy użyciu haftu lub nadruku?

Wyżej wymienione metody nanoszenia treści na odzież są nie tylko efektowne, ale też niezwykle trwałe. Haft pozwala idealnie odwzorować dowolnie zaprojektowaną treść i doskonale nadaje się do odzieży o wysokiej gramaturze. Ponadto jest on niezwykle trwały i nie niszczy się podczas prania. Co ciekawe, haft można wykorzystać do wykonania koszulki z własnym haftem, bądź odzieży firmowej.

Natomiast nadruk po naniesieniu na odzież jest bardzo wyraźny i czytelny. Ponadto daje on możliwość odwzorowania grafiki nawet o dużych rozmiarach i można go też umieszczać na gadżetach reklamowych, kubkach, a nawet czapkach. Dużą zaletą nadruków jest też możliwość zyskania grafiki w dowolnym kolorze, a nawet świecącej w ciemności, czy też odblaskowej.

Warto dodać, że zarówno nadruk, jak i haft jest doskonałym sposobem na uzyskanie oryginalnej odzieży bądź odzieży firmowej. Dzięki temu można otrzymać niepowtarzalną grafikę, która będzie się podkreślać przynależność do danej organizacji lub firmy.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.