Rola multimediów w reklamie i marketingu
Współczesne media funkcjonują w taki sposób, by oddziaływać na społeczeństwo interaktywnie. Pierwszym krokiem do sukcesu przedsiębiorstw bądź różnego rodzaju instytucji jest przyciągnięcie uwagi odpowiedniego odbiorcy. Jeśli klient zauważy dany produkt, a dokładniej – jego zalety, to istnieje spora szansa na to, że go kupi. Z tego względu rola multimediów w reklamie i marketingu jest aktualnie ogromna.
Czym są właściwie multimedia?
Termin „multimedia” jest współcześnie na tyle często używany, że mało kto zastanawia się nad tym, co on właściwie oznacza. A dobrze wiedzieć, że pod tym pojęciem kryje się duża dawka treści. Z tego względu warto je wyjaśniać – uważa ekspert z Agencji Reklamowej ARFA z Lublina.
Multimediami są media zawierające rozmaite formy przekazu informacji, którymi są teksty, animacje, dźwięki, grafiki i wideo. Nie bez powodu więc uwzględniono w opisywanym słowie przedrostek „multi”: multimedia łączą przeróżne osiągnięcia techniki, kreując w ten sposób twór prawdziwie oryginalny. Kluczową cechą multimediów jest ich interaktywność, a celem nadrzędnym ich tworzenia jest przekazanie konkretnych informacji odbiorcom bądź dostarczenie im pożądanej przez nich rozrywki.
Co można zyskać dzięki multimediom?
Nieoceniona jest rola multimediów w reklamie i marketingu. Wiedzą o tym szczególnie firmy zajmujące się doradztwem marketingowym. W aktualnej rzeczywistości reklamowej i marketingowej niezwykle ważne jest wpływanie na odbiorcę komunikatu w sposób wielokierunkowy i właśnie z tego powodu multimedia są tak chętnie wykorzystywane przez społeczeństwo. Współcześnie należy oddziaływać na odbiorcę w sposób kompleksowy, czyli bardzo szeroko. Oznacza to, że trzeba pobudzać jak najwięcej zmysłów adresata danego komunikatu, czyli wpływać jednocześnie na przykład na jego wzrok i słuch. W ten sposób maksymalizowana jest szansa na to, że adresat prawidłowo odbierze wysyłany mu komunikat, to znaczy – zrozumie jego znaczenie i zareaguje w spodziewany przez nadawcę sposób.
W marketingu multimedia przydają się między innymi podczas przygotowywania różnego rodzaju szkoleń, odbywających się zarówno w formie tradycyjnej (czyli bezpośrednich spotkań), jak i online. Marketingowcy chętnie korzystają z możliwości łączenia różnych form przekazu, bo doskonale wiedzą, jak efektywne jest oddziaływanie interaktywne. Wykorzystują jednocześnie między innymi dźwięk, tekst i animację, skutecznie przekazując komunikaty swoim odbiorcom. W reklamie z kolei multimedia ułatwiają firmom bądź instytucjom zyskać oczekiwaną popularność. Oddziaływanie na różne zmysły odbiorcy w jednym czasie powoduje idealne warunki do przyswojenia przez niego przekazywanej mu treści.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Rekord Hale Namiotowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
50-412 Wrocław, Mazowiecka 17
-
Fabryka Reduktorów i Motoreduktorów Befared S.A.
43-300 Bielsko-Biała, Grażyńskiego 71
-
-