Artykuł sponsorowany

Rola multimediów w reklamie i marketingu

Rola multimediów w reklamie i marketingu

Współczesne media funkcjonują w taki sposób, by oddziaływać na społeczeństwo interaktywnie. Pierwszym krokiem do sukcesu przedsiębiorstw bądź różnego rodzaju instytucji jest przyciągnięcie uwagi odpowiedniego odbiorcy. Jeśli klient zauważy dany produkt, a dokładniej – jego zalety, to istnieje spora szansa na to, że go kupi. Z tego względu rola multimediów w reklamie i marketingu jest aktualnie ogromna.

Czym są właściwie multimedia?

Termin „multimedia” jest współcześnie na tyle często używany, że mało kto zastanawia się nad tym, co on właściwie oznacza. A dobrze wiedzieć, że pod tym pojęciem kryje się duża dawka treści. Z tego względu warto je wyjaśniać – uważa ekspert z Agencji Reklamowej ARFA z Lublina.

Multimediami są media zawierające rozmaite formy przekazu informacji, którymi są teksty, animacje, dźwięki, grafiki i wideo. Nie bez powodu więc uwzględniono w opisywanym słowie przedrostek „multi”: multimedia łączą przeróżne osiągnięcia techniki, kreując w ten sposób twór prawdziwie oryginalny. Kluczową cechą multimediów jest ich interaktywność, a celem nadrzędnym ich tworzenia jest przekazanie konkretnych informacji odbiorcom bądź dostarczenie im pożądanej przez nich rozrywki.

Co można zyskać dzięki multimediom?

Nieoceniona jest rola multimediów w reklamie i marketingu. Wiedzą o tym szczególnie firmy zajmujące się doradztwem marketingowym. W aktualnej rzeczywistości reklamowej i marketingowej niezwykle ważne jest wpływanie na odbiorcę komunikatu w sposób wielokierunkowy i właśnie z tego powodu multimedia są tak chętnie wykorzystywane przez społeczeństwo. Współcześnie należy oddziaływać na odbiorcę w sposób kompleksowy, czyli bardzo szeroko. Oznacza to, że trzeba pobudzać jak najwięcej zmysłów adresata danego komunikatu, czyli wpływać jednocześnie na przykład na jego wzrok i słuch. W ten sposób maksymalizowana jest szansa na to, że adresat prawidłowo odbierze wysyłany mu komunikat, to znaczy – zrozumie jego znaczenie i zareaguje w spodziewany przez nadawcę sposób.

W marketingu multimedia przydają się między innymi podczas przygotowywania różnego rodzaju szkoleń, odbywających się zarówno w formie tradycyjnej (czyli bezpośrednich spotkań), jak i online. Marketingowcy chętnie korzystają z możliwości łączenia różnych form przekazu, bo doskonale wiedzą, jak efektywne jest oddziaływanie interaktywne. Wykorzystują jednocześnie między innymi dźwięk, tekst i animację, skutecznie przekazując komunikaty swoim odbiorcom. W reklamie z kolei multimedia ułatwiają firmom bądź instytucjom zyskać oczekiwaną popularność. Oddziaływanie na różne zmysły odbiorcy w jednym czasie powoduje idealne warunki do przyswojenia przez niego przekazywanej mu treści.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.