Materiał Partnera

Rodzaje terminali płatniczych. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Rodzaje terminali płatniczych. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Zamierzasz udostępnić swoim klientom możliwość płacenia kartą? Świetny pomysł. Ta decyzja z pewnością przełoży się na zwiększenie obrotów w twoim sklepie czy punkcie usługowym. Jednak zanim tak się stanie, musisz jeszcze wybrać i kupić terminal. Czym różnią się urządzenia dostępne na rynku i które z nich najlepiej sprawdzi się w twojej firmie? Sprawdźmy!

Stacjonarne i przenośne terminale płatnicze

Jeśli terminal płatniczy ma być używany wyłącznie w lokalu, wybierz urządzanie stacjonarne lub przenośne – to najtańsze z opcji dostępnych na rynku. Terminale stacjonarne wymagają zasilania sieciowego, toteż stanowią stały element stanowiska kasowego. Aby zapłacić za zakupy lub usługę, klient musi podejść do sprzedawcy przy kontuarze. W większości sklepów i zakładów usługowych to rozwiązanie sprawdza się bez problemu, natomiast nie zda egzaminu w restauracji, gdzie goście po zakończeniu posiłku zwykle płacą kelnerowi przy stoliku. Do lokalu gastronomicznego lepiej wybrać terminal przenośny. Na urządzenie tego typu składa się baza dokująca oraz przenośny czytnik kart, który łączy się z nią za pośrednictwem Bluetooth, Wi-Fi bądź sieci GPRS.

Mobilne terminalne płatnicze

Do przyjmowania płatności bezgotówkowych poza siedzibą firmy służą mobilne terminale. Urządzenia tego typu wyposażone są w pojemne akumulatory i łączą się z systemem rozliczeniowym przez sieć komórkową dzięki karcie SIM lub za pośrednictwem Wi-Fi – opowiada nasz rozmówca z firmy Laura.

Wybór terminala mobilnego to w wielu sytuacjach konieczność. Korzystają z nich kurierzy, dostawcy jedzenia, właściciele food trucków, sprzedawcy obwoźni, taksówkarze. Terminale mobilne są mniejsze i lżejsze od stacjonarnych, przy czym wcale nie ustępują im funkcjonalnością.

Na co patrzeć przy wyborze terminala płatniczego?

Wiesz już, jakiego rodzaju terminal płatniczy sprawdzi się w twojej firmie. Teraz musisz zastanowić się nad potrzebnymi funkcjami. Po pierwsze, zastanów się, czy chcesz zintegrować terminal z kasą fiskalną, a jeśli tak, szukaj modelu, który daje taką możliwość. Po drugie, zwróć uwagę na rodzaje przyjmowanych płatności. Klienci najbardziej lubią płacić zbliżeniowo, ale niektórzy wciąż używają kart z chipami i paskami magnetycznymi – terminal powinien je obsługiwać. Coraz więcej młodych ludzi chce płacić telefonem (zbliżeniowo lub kodem BLIK), upewnij się więc, że zapewnisz im taką możliwość. Trzecia sprawa to dodatkowe funkcje terminala, który nie musi służyć wyłącznie do przyjmowania płatności. Dzięki nowoczesnym urządzeniom możesz np. udostępnić klientom usługę cashback (wypłaty gotówki przy zakupach) lub sprzedawać doładowania telefonów.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję