Przepakowywanie w praktyce. Na czym polega idea co-packing?
Opakowanie produktu można porównać do okładki książki. To właśnie na nie klient zwraca swoją uwagę podczas zakupu. Z tego powodu przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż, muszą zadbać o jak najlepszą wizytówkę oferowanych towarów. Coraz bardziej popularne stają się usługi firm zewnętrznych, specjalizujących się w co – packingu. To pojęcie oznacza szeroko rozumiane pakowanie oraz przepakowywanie towarów. Wyjaśniamy, jak ta idea wygląda w praktyce.
Czym zajmuje się dziedzina co – packingu?
Proces co – packingu najczęściej wzbogacany jest o konfekcjonowanie, czyli przygotowanie produktów do wysyłki. Specjaliści zajmują się foliowaniem, uszlachetnianiem towarów, a następnie tworzeniem opakowań. Są to przede wszystkim kartony, na które można nanieść dowolne grafiki reklamowe.
Specjaliści z firmy Direct Channel Packaging wyjaśniają: Do opakowań zalicza się też koperty, pudełka oraz produkty o nietypowych kształtach i rozmiarach, przypominające swoją formą konkretny towar. Dzięki takiej wszechstronności sprzedawcy wszystkich branż mogą skutecznie zareklamować firmę.
Idea co – packingu zakłada również wysyłkę i dalszą dystrybucję produktów. Jest to kompleksowy zestaw działań, który ogranicza samodzielne ingerencje i wydatki klienta.
Co – packing a przepakowywanie produktów
Co – packing to praktyczne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy jednocześnie prowadzą sprzedaż hurtową oraz detaliczną. Przepakowywanie produktów polega na tym, że specjaliści zamieniają opakowania zbiorcze na jednostkowe. Nowy pakunek może być uszlachetniony, a następnie wysłany i rozdystrybuowany.
Dzięki takiej usłudze przedsiębiorca lub pracownicy firmy nie muszą samodzielnie zmieniać opakowań, co mogłoby skutkować ich uszkodzeniem. Ważne jest, aby powierzyć ten proces doświadczonym osobom.
Korzyści płynące z co – packingu
Dzięki profesjonalnie wykonanym opakowaniom przedsiębiorca zyskuje większą szansę, że klient ponownie dokona u niego zakupu. Spersonalizowane pudełka o ciekawych grafikach mogą też pogłębić więź z kupującym, który może odczuć, że produkt został zapakowany z myślą o jego oczekiwaniach.
Korzystanie z usługi co – packingu jest znacznie bardziej ekonomiczne niż samodzielne pakowanie. Przedsiębiorca musiałby zainwestować w specjalistyczne maszyny i mnóstwo dodatków, które mają urozmaicić pakunek. Do wydatków należałoby doliczyć zatrudnienie większej liczby pracowników. Wiele czynności wchodzących w skład co – packingu musi być wykonana ręcznie, co wymaga największego skupienia, kreatywności i profesjonalizmu.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana