Materiał Partnera

Przepakowywanie w praktyce. Na czym polega idea co-packing?

Przepakowywanie w praktyce. Na czym polega idea co-packing?

Opakowanie produktu można porównać do okładki książki. To właśnie na nie klient zwraca swoją uwagę podczas zakupu. Z tego powodu przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż, muszą zadbać o jak najlepszą wizytówkę oferowanych towarów. Coraz bardziej popularne stają się usługi firm zewnętrznych, specjalizujących się w co – packingu. To pojęcie oznacza szeroko rozumiane pakowanie oraz przepakowywanie towarów. Wyjaśniamy, jak ta idea wygląda w praktyce.

Czym zajmuje się dziedzina co – packingu?

Proces co – packingu najczęściej wzbogacany jest o konfekcjonowanie, czyli przygotowanie produktów do wysyłki. Specjaliści zajmują się foliowaniem, uszlachetnianiem towarów, a następnie tworzeniem opakowań. Są to przede wszystkim kartony, na które można nanieść dowolne grafiki reklamowe.

Specjaliści z firmy Direct Channel Packaging wyjaśniają: Do opakowań zalicza się też koperty, pudełka oraz produkty o nietypowych kształtach i rozmiarach, przypominające swoją formą konkretny towar. Dzięki takiej wszechstronności sprzedawcy wszystkich branż mogą skutecznie zareklamować firmę.

Idea co – packingu zakłada również wysyłkę i dalszą dystrybucję produktów. Jest to kompleksowy zestaw działań, który ogranicza samodzielne ingerencje i wydatki klienta.

Co – packing a przepakowywanie produktów

Co – packing to praktyczne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy jednocześnie prowadzą sprzedaż hurtową oraz detaliczną. Przepakowywanie produktów polega na tym, że specjaliści zamieniają opakowania zbiorcze na jednostkowe. Nowy pakunek może być uszlachetniony, a następnie wysłany i rozdystrybuowany.

Dzięki takiej usłudze przedsiębiorca lub pracownicy firmy nie muszą samodzielnie zmieniać opakowań, co mogłoby skutkować ich uszkodzeniem. Ważne jest, aby powierzyć ten proces doświadczonym osobom.

Korzyści płynące z co – packingu

Dzięki profesjonalnie wykonanym opakowaniom przedsiębiorca zyskuje większą szansę, że klient ponownie dokona u niego zakupu. Spersonalizowane pudełka o ciekawych grafikach mogą też pogłębić więź z kupującym, który może odczuć, że produkt został zapakowany z myślą o jego oczekiwaniach.

Korzystanie z usługi co – packingu jest znacznie bardziej ekonomiczne niż samodzielne pakowanie. Przedsiębiorca musiałby zainwestować w specjalistyczne maszyny i mnóstwo dodatków, które mają urozmaicić pakunek. Do wydatków należałoby doliczyć zatrudnienie większej liczby pracowników. Wiele czynności wchodzących w skład co – packingu musi być wykonana ręcznie, co wymaga największego skupienia, kreatywności i profesjonalizmu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję