Podstawowe cele i założenia audytu sklepowego
Audyt sklepowy ma za zadanie usprawnić działanie poszczególnych sklepów i punktów sprzedaży. Celem takiego rozwiązania jest bezpośrednie przełożenie się na zwiększenie liczby klientów. Profesjonalny audyt to także źródło informacji, dzięki którym przed klientem otwiera się możliwość wprowadzenia niezbędnych zmian. Jak działa audyt sklepowy i na czym dokładnie polega?
Zalety i przebieg audytu sklepowego
Audyt sklepów ma za zadanie stworzenie dokumentu, który będzie efektem przeprowadzonej analizy zawierającej wiele kluczowych informacji – instrukcje i zalecane przez specjalistów wdrożenia optymalizacyjne. Obejmuje kilka aspektów – możliwość zwiększenia ruchu w sklepie, pomoc w kontroli działań logistyki, przedstawicieli handlowych, agencji merchandisingowych lub sieci sklepów. Efektem jest także stworzenie realnego obrazu tego, co dzieje się na rynku. Pozwala on opracować skuteczne działania handlowe i marketingowe sklepu. Celem audytu sklepowego jest również analizowanie dystrybucji cen, działań promocyjnych i zasobów półkowych, tworzenie baz danych punktów sprzedaży i porównanie z konkurencją.
Przeczytaj również: Jak wygląda audyt księgowy i kiedy jest przeprowadzany?
Audytorów dobiera się odpowiednio do wymaganych zadań i zakresu badań, kanału / specyfiki oraz kategorii produktu. Następnie analizują oni sytuację danego sklepu i przygotowują obszerny raport. Pozwala to na kompletowanie informacji, a klient może skorzystać z nich od razu po tym, jak zakończą się działania audytowe. Skraca to czas oczekiwania na otrzymanie ważnych informacji. W rezultacie audyt sklepowy powoduje, że wzrasta pozycja danego sklepu, a wszelkie błędy organizacyjne zostają rozwiązane. Bez względu na prowadzone działania w ramach audytu, ma on podstawowe zadanie – zwiększenie sprzedaży, co wpływa bezpośrednio na zarobki. Efektem audytu jest również uatrakcyjnienie miejsca w oczach klienta – nie tylko pod kątem ciekawego asortymentu, ale także atrakcyjnych cen, przejrzystości i wygody użytkowania bez opóźnień.
Przeczytaj również: Naklejki na szybę polecane dla sklepów i innych lokali usługowych
Jak zaplanować audyt sklepowy?
Audyt sklepowy może być zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem. Mając jednak świadomość zmieniających się oczekiwań, istnieje możliwość przeprowadzenia takich działań jak najszybciej. Właśnie dlatego z oferty agencji audytów sklepowych Sales Rangers korzysta coraz więcej świadomych właścicieli sklepów, którym zależy na podniesieniu efektywności sprzedaży.
Profesjonalny audyt sklepowy to fundament i podstawa do rozpoczęcia szerszych działań sprzedażowych. Specjaliści z zakresu marketingu przeprowadzają akcje mające na celu badanie sytuacji rynkowej, poziomu dystrybucji, jakości obsługi Klienta, stopnia realizacji programów lojalnościowych i wielu innych przydatnych czynności, które wpływają na pozycję danej marki na tle konkurencji.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Wynajem podnośnika koszowego Andrzej Derewenda
70-791 Szczecin, Zoologiczna 21 lok. 10
-
-
-