Artykuł sponsorowany

Podstawowe cele i założenia audytu sklepowego

Podstawowe cele i założenia audytu sklepowego

Audyt sklepowy ma za zadanie usprawnić działanie poszczególnych sklepów i punktów sprzedaży. Celem takiego rozwiązania jest bezpośrednie przełożenie się na zwiększenie liczby klientów. Profesjonalny audyt to także źródło informacji, dzięki którym przed klientem otwiera się możliwość wprowadzenia niezbędnych zmian. Jak działa audyt sklepowy i na czym dokładnie polega?

Zalety i przebieg audytu sklepowego

Audyt sklepów ma za zadanie stworzenie dokumentu, który będzie efektem przeprowadzonej analizy zawierającej wiele kluczowych informacji – instrukcje i zalecane przez specjalistów wdrożenia optymalizacyjne. Obejmuje kilka aspektów – możliwość zwiększenia ruchu w sklepie, pomoc w kontroli działań logistyki, przedstawicieli handlowych, agencji merchandisingowych lub sieci sklepów. Efektem jest także stworzenie realnego obrazu tego, co dzieje się na rynku. Pozwala on opracować skuteczne działania handlowe i marketingowe sklepu. Celem audytu sklepowego jest również analizowanie dystrybucji cen, działań promocyjnych i zasobów półkowych, tworzenie baz danych punktów sprzedaży i porównanie z konkurencją.

Przeczytaj również: Jak wygląda audyt księgowy i kiedy jest przeprowadzany?

Audytorów dobiera się odpowiednio do wymaganych zadań i zakresu badań, kanału / specyfiki oraz kategorii produktu. Następnie analizują oni sytuację danego sklepu i przygotowują obszerny raport. Pozwala to na kompletowanie informacji, a klient może skorzystać z nich od razu po tym, jak zakończą się działania audytowe. Skraca to czas oczekiwania na otrzymanie ważnych informacji. W rezultacie audyt sklepowy powoduje, że wzrasta pozycja danego sklepu, a wszelkie błędy organizacyjne zostają rozwiązane. Bez względu na prowadzone działania w ramach audytu, ma on podstawowe zadanie – zwiększenie sprzedaży, co wpływa bezpośrednio na zarobki. Efektem audytu jest również uatrakcyjnienie miejsca w oczach klienta – nie tylko pod kątem ciekawego asortymentu, ale także atrakcyjnych cen, przejrzystości i wygody użytkowania bez opóźnień.

Przeczytaj również: Naklejki na szybę polecane dla sklepów i innych lokali usługowych

Jak zaplanować audyt sklepowy?

Audyt sklepowy może być zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem. Mając jednak świadomość zmieniających się oczekiwań, istnieje możliwość przeprowadzenia takich działań jak najszybciej. Właśnie dlatego z oferty agencji audytów sklepowych Sales Rangers korzysta coraz więcej świadomych właścicieli sklepów, którym zależy na podniesieniu efektywności sprzedaży.

Profesjonalny audyt sklepowy to fundament i podstawa do rozpoczęcia szerszych działań sprzedażowych. Specjaliści z zakresu marketingu przeprowadzają akcje mające na celu badanie sytuacji rynkowej, poziomu dystrybucji, jakości obsługi Klienta, stopnia realizacji programów lojalnościowych i wielu innych przydatnych czynności, które wpływają na pozycję danej marki na tle konkurencji.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.