Artykuł sponsorowany

Okulary czy szkła kontaktowe – na co się zdecydować?

Okulary czy szkła kontaktowe – na co się zdecydować?

Korekcja wzroku to niewątpliwie bardzo ważna kwestia dla osób, które borykają się z jego wadami: krótkowzrocznością, dalekowzrocznością czy astygmatyzmem. Najbardziej typowym narzędziem do poprawy widzenia są, rzecz jasna, okulary. Jednak od pewnego czasu coraz bardziej popularne stają się szkła kontaktowe, które mają wiele zalet. Dlatego warto rozważyć, co będzie lepszym wyborem – rozwiązanie klasyczne czy nowoczesne?

Jakie zalety mają szkła kontaktowe?

Zdjęcia sławnych uczonych czy literatów często przedstawiają ich w okularach. Nic więc dziwnego, że to narzędzie służące do poprawy wzroku nadaje osobie je noszącej powagi i godności. To bez wątpienia ważny ich atut, jednak okulary mają też swoje wady, mimo że za korygowanie wad – nomen omen – odpowiadają.

Jedną z tych mniej wdzięcznych cech jest przede wszystkim ich waga, a raczej: ciążenie. Okulary są osadzone na nosie i mogą nieco przeszkadzać, chociaż pomagają o wiele bardziej. Ich sporym minusem jest to, że przy aktywności fizycznej, np. bieganiu i uprawianiu innych sportów trzeba się na coś zdecydować – albo trzeba je zdjąć, co powoduje problemy z prawidłowym widzeniem, albo trzeba szczególnie uważać, by ich nie uszkodzić, jeśli pozostają na nosie.

Ten dylemat rozwiązują soczewki kontaktowe, które można nazwać wygodnym i pełnowartościowym zamiennikiem okularów. Korygują one wady wzroku: dalekowzroczność, krótkowzroczność oraz astygmatyzm. Są znakomitym rozwiązaniem dla osób uprawiających sport, ponieważ nie ograniczają swobody. Zapewniają bardzo duży komfort użytkowania – nie parują i nie ograniczają pola widzenia, a do tego są cienkie, lekkie i nie odczuwa się ich noszenia aż tak, jak ma to miejsce w przypadku typowych szkieł i okularów. Bardzo dobrą metodą na poprawę wzroku dla aktywnych są soczewki progresywne, dzięki którym można poradzić sobie z różnymi wadami jednocześnie.

Gdzie dobrać odpowiednie soczewki kontaktowe?

Jak mówi specjalistka z Salonu Optycznego Greta, dobór soczewek kontaktowych odbywa się w porozumieniu z optykiem i lekarzem okulistą (podobnie jak w przypadku doboru okularów). Kompetentna osoba doradzi, jakie szkła kontaktowe będą najlepsze – jednodniowe, dwutygodniowe czy miesięczne – oraz ustali, jaki powinien być rodzaj soczewek. Dobór soczewek kontaktowych jest trwającym półtorej godziny spotkaniem, podczas którego pacjent oswaja się z tego rodzaju narzędziem do korekcji wzroku i podczas dopasowywania jest badany oraz informowany o tym, jakie skutki ma użytkowanie soczewek, a także w jaki sposób trzeba o nie dbać.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.