Artykuł sponsorowany

Najważniejsze etapy procesu logistycznego

Najważniejsze etapy procesu logistycznego

Branża TSL obejmuje szeroki wachlarz usług składających się na etapy procesu logistycznego, który jest uporządkowanym i uregulowanym łańcuchem operacji ściśle dotyczących przepływu materiałów. Mogą to być zarówno procesy związane z planowaniem produkcji, magazynowaniem towarów, ale także spedycją i transportem. Podpowiadamy, jak poprawnie zoptymalizować cały cykl logistyczny w Twojej firmie, aby przynosił korzyści.

Planowanie

Pierwszym etapem w procesie logistycznym jest planowanie. Dotyczy to zarówno planowania produkcji, zarządzania stanem magazynowym, jak i późniejszych czynności związanych z obsługą materiałów i towarów. Aby zaplanować transport, potrzebni są wykwalifikowani specjaliści spedycji, którzy zajmą się obsługą ładunku na każdym etapie jego podróży. Muszą oni zaplanować transport, uwzględniając destynację, dostępną flotę, najlepszy czas przejazdu – zważając na płatne drogi, ewentualne korki oraz czas pracy kierowcy.

Magazynowanie

Ważne jest, aby magazyn, w którym ulokujemy swój towar, był dobrze skomunikowany, z dostępem do kluczowych arterii. Dobra lokalizacja pozwala na sprawniejszy obrót i dystrybucję naszych produktów. Do realizacji zamówień, jakie spływają w każdej firmie, konieczne są odpowiednio zabezpieczone stany magazynowe. Gwarantuje to nowoczesny magazyn z obsługą, która biegle obsługuje najnowsze rozwiązania IT oraz pracuje w trybie dobowym.  W każdym magazynie realizowane są następujące procesy:

- przyjęcie i wydawanie towarów,

- składowanie długo- lub krótkoterminowe,

- cross-docking,

- przeładunki towaru,

- konfekcjonowanie, etykietowanie i znakowanie,

- kontrola ilościowa i jakościowa

- obsługa celna (w miarę potrzeb).

Łańcuch dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw przez wielu przedsiębiorców postrzegane jest, jako proces związany głównie z minimalizacją kosztów. Widzą oni przede wszystkim optymalizację miejsca przechowywanego towaru, zapasów, centralizację, czy cięcie kosztów. Te wszystkie działania charakteryzują firmy walczące o najlepszą pozycję na rynku. 

Jak mówi ekspert z firmy Mark Spedition Szczecin: „ Optymalizacja w zarządzaniu łańcuchem dostaw to nie tylko cięcie kosztów. Jest to dużo bardziej złożony proces, niż nam się wydaje. Wymagania przedsiębiorców rosną wraz z ich świadomością potrzeby zmiany procesów logistycznych”. 

Powinniśmy więc pamiętać, iż optymalizacja procesów logistycznych to nie tylko cięcie naszych kosztów, ale także obniżenie poziomu magazynowanych zapasów, obniżenie czasu obsługi zleceń, skrócenie czasu realizacji zamówień, łatwiejsza komunikacja z dostawcą, optymalna rotacja towarów, czy szybka reakcja na zmieniające się zapotrzebowanie. Aby to wszystko osiągnąć, powinniśmy postawić na partnera z bogatym doświadczeniem w branży.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.