Materiał Partnera

Najczęstsze awarie aparatury wtryskowej w autach osobowych

Najczęstsze awarie aparatury wtryskowej w autach osobowych

Aparatura wtryskowa jest ważnym elementem wyposażenia samochodów osobowych z silnikiem Diesla. W nowoczesnych modelach jest ona niezwykle precyzyjna, ale też dość łatwo ulega uszkodzeniom. Chcąc uchronić auto przed poważnymi awariami, a właściciela przed poniesieniem wysokich kosztów naprawy, warto obserwować auto oraz reagować na niepokojące objawy. Jakie są najczęstsze awarie aparatury wtryskowej w autach osobowych? Wyjaśniamy.

Najczęstsze awarie aparatury wtryskowej

W wyniku używania słabej jakości paliwa elementy aparatury wtryskowej w autach osobowych mogą ulec zużyciu. Wśród najczęstszych awarii wskazujących na konieczność przeprowadzenia naprawy wtryskiwaczy można wyróżnić:

  • Zużycie gniazda zaworka – jest ono skutkiem obecności zanieczyszczeń stałych, np. opiłków występujących w paliwie. W efekcie dochodzi do rozszczelnienia wtryskiwaczy i błędów ciśnienia,
  • zużycie trzpienia zaworka – występuje przy niedostatecznym smarowaniu. Skutkiem jest nierówna praca i słaba szczelność wtryskiwacza,
  • niedrożność otworu w zaworkach – powstaje na skutek zestalenia paliwa w otworze kanału zaworka po wyłączeniu silnika i ostygnięciu komponentu,
  • zatarcie trzpienia zaworka – jest efektem sklejenia przez paliwo,
  • pęknięcie główki zaworka – występuje najczęściej po tuningu auta,
  • pękniecie uszczelniacza zaworka,
  • zużycie otworków rozpylacza – awarię powoduje stosowanie niskiej jakości paliwa, o podwyższonej temperaturze spalania,
  • zużycie iglicy rozpylacza,
  • uszkodzenie cewki elektromagnesu,
  • uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu wtryskiwaczy,
  • odkształcenia plastyczne i termiczne obsad wtryskiwaczy.

Jakie są objawy uszkodzonych wtryskiwaczy?

Nieprawidłowo działająca aparatura wtryskowa w autach osobowych może doprowadzić do problemów z rozruchem pojazdów. Kłopot z odpaleniem samochodu jest najczęstszym, pierwszym objawem. Wśród innych symptomów można również wyróżnić specyficzny kolor dymu wydobywającego się z rury wydechowej – przybiera on kolor czarny, szary, a nawet niebieski. 

Najczęściej oznacza to, że aparatura jest nieszczelna, bądź iż ciśnienie wewnętrzne jest zbyt niskie – wyjaśnia ekspert z firmy TURBO INJECTOR. Część kierowców zauważa również, że podczas nieprawidłowego działania wtrysków pojazd pobiera więcej paliwa niż zwykle, przy jednoczesnym obniżeniu mocy.

Chcąc uniknąć awarii aparatury wtryskowej, należy tankować wysokiej jakości paliwo – najlepiej na sprawdzonych stacjach paliw. Warto też stosować specjalistyczne preparaty wykazujące działanie czyszczące.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję