Na czym polega strategia omnichannel w branży e-commerce?
Już kilka lat temu w branży e-commerce pojawiło się pojęcie omnichannel. Jest to strategia zapewniająca klientom jednolite doświadczenia zawodowe. Jej głównym celem jest ułatwienie oraz uprzyjemnienie zakupów różnych produktów w internecie. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat, przeczytaj poniższy artykuł. Tłumaczymy w nim, na czym dokładnie polega strategia omnichannel w e-commerce.
Strategia omnichannel jest nazywana również specjalnym podejściem sprzedażowym, umożliwiającym klientowi osiągnięcie jednolitych doświadczeń zakupowych, niezależnie od tego, z jakiej kombinacji kanałów sprzedażowych korzysta dana osoba podczas zakupów w internecie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii automatyzującej. Strategia pozwala przede wszystkim na rozpoczęcie oraz zakończenie sprzedaży w dowolnym miejscu.
Pracownik firmy SUPREMIS, oferującej oprogramowanie SAP dla firm tłumaczy: Klienci korzystający ze strategii omnichannel oczekują głównie łatwych i szybkich do znalezienia recenzji, ułatwiających podjęcie decyzji o kupnie danego produktu czy usługi. Poza tym liczą na obszerne i łatwo dostępne informacje związane z ofertą, a także na możliwość kontrolowania swojego zamówienia na każdym etapie. Ważne okazuje się również inteligentne wykorzystywanie historii zakupów.
Zalety stosowania strategii omnichannel
Zastosowanie strategii omnichannel wiąże się z licznymi zaletami. Przede wszystkim wykorzystywanie tego podejścia sprzedażowego pozwala na zintegrowaną komunikację i analitykę. Należy bowiem pamiętać, że kanały komunikacji tworzą różne strumienie informacji, które muszą być zrozumiane przez firmę – jest to niezbędne, aby możliwe było spełnienie wszelkich oczekiwań klientów. Omawiane podejście sprzedażowe zapewnia także pozyskiwanie danych z każdej transakcji, co pozwala na usprawnienie zarządzania wybranymi procesami.
Ponadto strategia omnichannel nakierowuje na odpowiednią grupę docelową, ponieważ dokładna analiza klientów umożliwia ocenę ich potrzeb. Dzięki temu można skupiać się na konkretnych działaniach marketingowych, dostosowanych do oczekiwań danych osób. Dużą zaletę tego podejścia sprzedażowego stanowią też wysokie marże, które następują na skutek płynnej integracji z kanałami sprzedaży online. Odpowiednio rozwinięta strategia omnichannel pozwala na obniżenie ilości produktów sprzedawanych po bardzo niskich cenach.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Centrum Badań i Dozoru sp. z o.o.
43-143 Lędziny, Lędzińska 8
-
-