Artykuł sponsorowany

Na czym polega strategia omnichannel w branży e-commerce?

Na czym polega strategia omnichannel w branży e-commerce?

Już kilka lat temu w branży e-commerce pojawiło się pojęcie omnichannel. Jest to strategia zapewniająca klientom jednolite doświadczenia zawodowe. Jej głównym celem jest ułatwienie oraz uprzyjemnienie zakupów różnych produktów w internecie. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat, przeczytaj poniższy artykuł. Tłumaczymy w nim, na czym dokładnie polega strategia omnichannel w e-commerce.

Strategia omnichannel jest nazywana również specjalnym podejściem sprzedażowym, umożliwiającym klientowi osiągnięcie jednolitych doświadczeń zakupowych, niezależnie od tego, z jakiej kombinacji kanałów sprzedażowych korzysta dana osoba podczas zakupów w internecie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii automatyzującej. Strategia pozwala przede wszystkim na rozpoczęcie oraz zakończenie sprzedaży w dowolnym miejscu.

Pracownik firmy SUPREMIS, oferującej oprogramowanie SAP dla firm tłumaczy: Klienci korzystający ze strategii omnichannel oczekują głównie łatwych i szybkich do znalezienia recenzji, ułatwiających podjęcie decyzji o kupnie danego produktu czy usługi. Poza tym liczą na obszerne i łatwo dostępne informacje związane z ofertą, a także na możliwość kontrolowania swojego zamówienia na każdym etapie. Ważne okazuje się również inteligentne wykorzystywanie historii zakupów.

Zalety stosowania strategii omnichannel

Zastosowanie strategii omnichannel wiąże się z licznymi zaletami. Przede wszystkim wykorzystywanie tego podejścia sprzedażowego pozwala na zintegrowaną komunikację i analitykę. Należy bowiem pamiętać, że kanały komunikacji tworzą różne strumienie informacji, które muszą być zrozumiane przez firmę – jest to niezbędne, aby możliwe było spełnienie wszelkich oczekiwań klientów. Omawiane podejście sprzedażowe zapewnia także pozyskiwanie danych z każdej transakcji, co pozwala na usprawnienie zarządzania wybranymi procesami.

Ponadto strategia omnichannel nakierowuje na odpowiednią grupę docelową, ponieważ dokładna analiza klientów umożliwia ocenę ich potrzeb. Dzięki temu można skupiać się na konkretnych działaniach marketingowych, dostosowanych do oczekiwań danych osób. Dużą zaletę tego podejścia sprzedażowego stanowią też wysokie marże, które następują na skutek płynnej integracji z kanałami sprzedaży online. Odpowiednio rozwinięta strategia omnichannel pozwala na obniżenie ilości produktów sprzedawanych po bardzo niskich cenach.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.