Materiał Partnera

Na czym polega naprawa rewizyjna lokomotyw?

Na czym polega naprawa rewizyjna lokomotyw?

Jest to czynność okresowa i obejmuje przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów. Połączona z częściowym demontażem danych elementów, ich demontażem oraz naprawą lub wymianą zużytych bądź uszkodzonych. Często naprawa ta powiązana jest z modernizacją i unowocześnieniem taboru. Jak wygląda naprawa rewizyjna lokomotyw?

Naprawa rewizyjna lokomotyw – charakterystyka procesu

Spora część taboru, którym wszyscy jeżdżą, powstała w latach 70. – 80. Ubiegłego wieku. Infrastruktura kolejowa w niektórych miejscach pamięta natomiast czasy II Wojny Światowej. Lokomotywa wbrew pozorom nie jeździ do momentu, w którym się zepsuje. Przyjęto system cyklicznych przeglądów i napraw, które dzieli się na pięć poziomów. Poziom P1 to sprawdzenie najbardziej witalnych elementów. Poziom P2 przeprowadza się, co 25 dni, polega na wprowadzeniu pojazdu na specjalne stanowisko i wykonaniu przeglądu. P3 przeprowadza się, co 250 000 km. Wykonywany jest po wyłączeniu pojazdu z planowanej eksploatacji.

Naprawa rewizyjna to natomiast poziom P4. Pojazd wycofywany jest z ruchu i wysyłany do specjalistycznego zakładu. Tam poddaje się go częściowemu demontażowi, dokładnie sprawdza i wymienia zużyte części, pudło pokrywa się nową powłoką malarską. Wykonywany jest, co 500 000 km, a po przeprowadzeniu umieszcza się na pudle napis z datą i lokalizacją wykonania naprawy rewizyjnej. Poziom P5 obejmuje naprawę główną, która polega na rozebraniu pojazdu na czynniki pierwsze, sprawdzeniu wszystkich części i wymianie zdecydowanej większości. Okresy te mogą stopniowo się wydłużać, nowszy tabor ma zwykle przedłużony czas między przeglądami.

Zalety naprawy rewizyjnej

Lokomotywy to pojazdy, które są użytkowane kilka razy dziennie przez wielu pasażerów. Właśnie, dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio zadbać o ich stan techniczny, a co za tym idzie – bezpieczeństwo. Niesprawne podzespoły lokomotyw mogą przyczynić się do groźnego w skutkach wypadku. Właśnie, dlatego tak ważne jest, aby regularnie poddawać lokomotywy przeglądom i naprawom. Naprawy rewizyjne pozwalają zdemontować i wymienić zużyte części pojazdów tak, aby gwarantowały bezpieczeństwo. W praktyce lokomotywa jest na przeglądzie, co 4 – 5 dni. Przy każdym pracuje sztab ludzi. Bez nich pociąg nigdy nie ruszyłby w trasę.

To właśnie takie osoby są na pierwszym poziomie zapewnienia bezpieczeństwa podróży. Dlatego też z oferty przeglądów i napraw lokomotyw PAULUS korzysta tak wiele linii kolejowych. Długoletnie doświadczenie i znajomość budowy pojazdów to gwarancja bezpieczeństwa i sprawnego funkcjonowania na odpowiedni okres czasu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję