Artykuł sponsorowany

Metody wykonywania nadruków na odzieży

Metody wykonywania nadruków na odzieży

Nadruki na odzieży – koszulkach, bluzach, czapkach z daszkiem – są nie tylko modne, ale też bardzo praktyczne z punktu widzenia przedsiębiorcy. Koszulka z nadrukiem to świetna forma upominku firmowego; jeśli będzie wykonana porządnie, obdarowany klient chętnie będzie ją nosił i tym samym reklamował twój biznes. Wykonanie nadruków na ubraniach roboczych jest też prostym i tanim sposobem na stworzenie spójnego wizerunku pracowników.

Nadruki na odzieży. Metoda sitodruku

Nadruki na odzieży nie są niczym nowym. Początki druku sitowego na tkaninach (dokładniej na jedwabiu) datuje się na lata 30. XX wieku. Choć na przestrzeni lat pojawiły się konkurencyjne rozwiązania, sitodruk wciąż nie wychodzi z użycia. Wpływa na to kilka czynników. Jak wyjaśnia nasz rozmówca z firmy WIB, zajmującej się produkcją materiałowych gadżetów  reklamowych:

–  Niesłabnąca popularność sitodruku wynika m.in. z doskonałej jakości zdobień wykonanych tą metodą. Nadruki są niezwykle trwałe, świetnie znoszą częste pranie i oddziaływanie promieni słonecznych, nie płowieją, nie rozmywają się. Istotną zaletą zdobienia odzieży metodą sitodruku są niskie koszty przy dużych nakładach. Wciąż jest to zdecydowanie najtańsza forma druku na tkaninach.

Do wykonania nadruku metodą sitodruku konieczne jest przygotowanie specjalnej formy z sitami, przez którą farby są przeciskane na tkaninę. Przygotowanie takiego szablonu jest najbardziej wymagającym i kosztownym elementem procesu, dlatego sitodruk stosuje się głównie przy dużych nakładach.

Sublimacja odzieży reklamowej

Nadruki wykonane metodą termosublimacji wyróżniają się na tle wszystkich innych niesamowitą dokładnością. Tą metodą można drukować na ubraniach nawet zdjęcia – sublimacja gwarantuje precyzyjne odwzorowanie grafiki i koloru. Kolejną zaletą sublimacji jest mniej wymagający proces przygotowawczy. Projekt graficzny najpierw drukuje się na papierze sublimacyjnym, a następnie wgrzewa w tkaninę na termoprasie. Cała operacja zajmuje zaledwie kilka minut, w związku z czym nie jest też szczególnie kosztowna. Nadruk metodą termosublimacji opłaca się nawet przy zdobieniu pojedynczych egzemplarzy.

Nadruki na odzieży folią flex i flock

Nadruki foliami flex i flock wykonuje się metodą transferową. Z wybranej folii wycina się wzór, który następnie przenoszony jest na materiał i wtapiany za pomocą wysokiej temperatury, jak zwykła wprasowanka. Różnorodność dostępnych folii pozwala na uzyskanie nadruków w rozmaitych kolorach, matowych lub błyszczących, a nawet brokatowych i fluorescencyjnych. Te ostatnie doskonale sprawdzą się do nadruku z logo na koszulkach pracowników barów i klubów nocnych. Czym różni się folia flex od flock? Ta pierwsza jest idealnie gładka, natomiast druga – nieco grubsza, a jej struktura przypomina w dotyku delikatny meszek.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.