Artykuł sponsorowany

Media społecznościowe jednym z wielu elementów pracy agencji detektywistycznej

Media społecznościowe jednym z wielu elementów pracy agencji detektywistycznej

Znaczenie mediów społecznościowych urosło w ostatnich latach do niebotycznych rozmiarów. Jedni uważają, że mają one pozytywny wpływ na ludzi, pozwalając na nawiązanie nowych znajomości lub odnowienie starych; inni przytaczają wyniki badań, które twierdzą, że korzystanie z nich może skutkować obniżeniem nastroju, a nawet zwiększonym ryzykiem depresji. Niezależnie od oceny media społecznościowe są jednym z elementów pracy agencji detektywistycznej.

Dowód zdrady? Zdjęcia na Facebooku

Największą grupą klientów agencji detektywistycznych są osoby podejrzewające swoich małżonków o zdradę. Jednym z najczęściej przedstawianych przed sądem dowodów niewierności partnera są fotografie wykonane podczas obserwacji prowadzonej przez prywatnego detektywa. Dzisiaj to niekoniecznie detektyw musi wykonać zdjęcia. Zdarza się, że znajduje je na „gotowe” na jednym z popularnych serwisów społecznościowych. O ile zdradzający mąż czy żona raczej nie umieszczą ich na własnym profilu, bo byłoby to wyjątkową nieroztropnością, tak osoba, z którą mają romans, może nie wykazać się już taką ostrożnością. Jeśli taki kochanek bądź kochanka znajdują się w gronie znajomych niewiernego małżonka, ich znalezienie to tylko kwestia czasu. Dowodem lub przynajmniej poszlaką w sprawie może być jednak nie tylko zdjęcie. Czasami wystarczy jeden, zdawałoby się, niewinny, ale wystarczająco sugestywny komentarz. Wówczas udowodnienie zdrady to już dla wprawnego detektywa tylko kwestia czasu.

Gdy aktywność na portalu społecznościowym zdradza pracownika

Coraz więcej firm korzysta z usług agencji detektywistycznych w celu kontroli obecnych pracowników i weryfikacji kandydatów do pracy. Jednym z narzędzi wykorzystywanych do tego celu przez pracowników agencji są media społecznościowe. Wyobraźmy sobie następującą sytuację: pracownik korzysta ze zwolnienia lekarskiego któryś raz w krótkim czasie. Pracodawca zaczyna coś podejrzewać. Aby sprawdzić, czy podwładny nie nadużywa jego zaufania, decyduje się na nawiązanie współpracy z agencją detektywistyczną. Po dokładnym sprawdzeniu aktywności w mediach społecznościowych okazuje się, że pracownik wykorzystuje zwolnienie lekarskie w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem. Agencja sporządza raport, który staje się podstawą do ukarania lub zwolnienia podwładnego – tłumaczy specjalista agencji detektywistycznej Lampart, która świadczy usługi sprawdzania wiarygodności pracowników. Media społecznościowe potrafią również „powiedzieć” wiele o kandydacie do pracy. Mowa tu nie tylko o jego stosunku do poprzedniego pracodawcy, ale także skłonności do używek czy używania wulgarnego języka.

Internetowe ślady osób zaginionych

Każdego roku w Polsce ginie około 20 tysięcy osób. Większość z nich znika w wyniku własnej decyzji, bez udziału osób trzecich: postanawia odejść z powodu problemów rodzinnych bądź finansowych, czy w celu rozpoczęcia życia z nowym partnerem. Media społecznościowe mogą być bardzo pomocne w znalezieniu takich osób. Agencja detektywistyczna jest w stanie przeprowadzić zakrojone na szeroką skalę poszukiwania osób zaginionych. Jednym z ich elementów jest analiza działalności osoby zaginionej w Internecie. Obejmuje ona sprawdzenie nie tylko aktywności na portalach społecznościowych, ale również na forach oraz w innych miejscach, w których przebywała osoba zaginiona. Zdarza się, że najbliższy nie informuje rodziny o swoich zamiarach, ale dzieli się nimi ze swoimi internetowymi znajomymi. Za zgodą rodziny zaginionego agencja może też wykorzystać media społecznościowe do nagłośnienia zaginięcia, co niejednokrotnie okazywało się kluczowym krokiem podczas poszukiwań.

Media społecznościowe to ogromna baza informacji o nas samych. Właściwie wykorzystane mogą stać się potężnym narzędziem w rękach pracowników agencji detektywistycznej, pomagając w pomyślnym zakończeniu sprawy.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.