Marketingowy potencjał tektury falistej
Tektura falista jest materiałem o dobrych parametrach i dosyć dużej wytrzymałości. Dlatego znajduje szerokie zastosowanie w gospodarce oraz handlu. Przydaje się również w życiu codziennym. Jedną z największych jej zalet jest pełna biodegradowalność, co znacząco wpływa na środowisko. Tektura falista stworzona jest ze specjalnego papieru Kraft, który można poddawać recyklingowi. Jakie są wobec tego zastosowania tektury falistej?
Rodzaje tektury falistej
Do najczęściej używanych rodzajów tektury falistej należą:
- tektura 2-warstwowa – to firmy kurierskie najchętniej ją wykorzystują, choć zdarza się również, że używa się jej w magazynach i hurtowniach,
- tektura 3-warstwowa – zbudowana z dwóch warstw papieru i jednej falistej po środku. Wykorzystuje się ją najczęściej do produkcji przekładek, które przydają się podczas pakowania kruchych oraz delikatnych przedmiotów (np. szklanych). W budowie używana jest do zabezpieczania powierzchni, a także jako izolator akustyczny i termiczny dla podkładu oddzielającego betonową wylewkę od paneli.
Istnieje również tektura 5-warstwowa, a także tektura 7-warstwowa – są one jednak rzadziej stosowane.
Zastosowanie tektury falistej i jej potencjał marketingowy
Tektura falista najczęściej służy do opakowywania różnych przedmiotów: od naczyń po książki. Pozwala to na ich zabezpieczanie podczas przewozu. Co ciekawe, sprawdza się ona również jako materiał ochronny, który kładzie się na podłogi podczas remontu – wtedy służy do unikania potencjalnych zarysowań, np. gdy przesuwa się drabinę. Dzięki wysokiej odporności na zgniatanie i ściskanie może być separatorem oddzielającym zapakowane przedmioty. To też dobry wypełniacz w formie przekładek tekturowych.
– Potencjał marketingowy tektury falistej zawiera się najczęściej w tworzonych z niej materiałach plastycznych i dekoracyjnych. Świetnie sprawdza się jako dekoracja sceny podczas tematycznych przedstawień. Można z niej również wykonywać artystyczne opakowania do prezentów wszelakiej maści, np. ozdobne pudełka, torebki na wino itd. – właśnie one stanowią dobry sposób na zareklamowanie firmy poprzez stworzenie opakowań z własnym logo – tłumaczy przedstawiciel firmy eM-PLAST. To też dobry materiał do wykonywania wszelakich artykułów biurowych, przykładowo teczek na dokumenty, które posłużą zarówno pracownikom, jak i klientom. W przypadku wysyłek tworzy się z niej różnych rozmiarów koperty.
Tektura falista może mieć różne kolory, rozmiary i rodzaje. Dodatkowo jest tanim materiałem, dlatego przydaje się w marketingu jako produkt wysoko oszczędny, a jednocześnie estetyczny, z którego można tworzyć projekty reklamowe. Z pewnością każdy znajdzie dla niej odpowiednie zastosowanie.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Toruńskie Surowce Wtórne Sp. z o.o
87-100 Toruń, Łódzka 23
-
-
Labsolution Sp. z o.o.
04-927 Warszawa, Trocinowa 52
-