Marketing drukowany. Teczki ofertowe i ulotki
Marketing drukowany może składać się z wielu form. Stosowanie charakterystycznych kolorów i zwrotów reklamowych oraz poprawnie umieszczane logo mogą być nie tylko elementem reklamy bezpośredniej. Mają także ogromny wpływ na budowanie marki w oczach klientów. W tym artykule przeczytasz, jak powinny wyglądać ulotki i teczki ofertowe oraz dlaczego w ogóle warto je drukować.
Budowanie wizerunku marki
Powszechnie stosowanym zabiegiem marketingowym jest umieszczanie logo oraz kolorów z nim związanych na firmowych teczkach, zeszytach, broszurach, kalendarzach itp. Z jednej strony pokazuje to pracownikom prestiż przedsiębiorstwa, a z drugiej jest to forma współpracy z klientem. Może on otrzymać ulotkę, plakat, kalendarz lub po prostu umowę do podpisu na papierze firmowym. Widząc naniesione logo, nabiera pewności co do profesjonalizmu firmy. Jednak ogromne znaczenie ma jakość wydruku oraz kompozycja. Tylko współpraca drukarni z doświadczonymi grafikami pozwala stworzyć nieszablonowe efekty, które nie tylko podkreślą charakter marki, ale również wpasują się w modne trendy. Dobrze wykonany projekt sprawi, że klienci sami zaczną sięgać po ulotki i teczki ofertowe. Na człowieka najpierw działają efekty wizualne, a dopiero potem informacyjne.
Funkcje reklamowe ulotek
Teczki ofertowe i ulotki to doskonała forma reklamowania się u potencjalnych klientów. Ulotki są tanie w produkcji, dlatego przeważnie informują o dotychczasowej ofercie, nadchodzących promocjach, nowych usługach czy o otwarciu sklepu. Jest wiele sposobów na ich skuteczne rozdawanie. Mogą zajmować się tym pracownicy w sklepie lub w jego okolicach. Klienci będą także sami po nie sięgać jeśli znajdą się one na stojaku w widocznym i ruchliwym miejscu. Ulotki reklamowe to także doskonały sposób, by zareklamować swoje produkty i usługi na targach i eventach. Osoby zainteresowane zakupem jakiegoś produktu często nie mają czasu, by zapoznać się ze wszystkimi firmami danej branży, dlatego łatwiej jest im zebrać broszury reklamowe i w domu przeanalizować oferty. Pracownik firmy Lakman w Józefowie dodaje:
Ulotki powinny także zawsze znajdować się na stanowisku pracowników biurowych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami. Dzięki temu nie muszą oni prezentować całej oferty, której być może klient i tak by nie zapamiętał.
Użyteczność teczek ofertowych
O ile ulotki są po prostu formą reklamy, o tyle teczki spełniają także funkcje praktyczne. Klient, który np. otrzyma umowę lub inne dokumenty w firmowej teczce, z pewnością zachowa ją do przechowywania swoich osobistych papierów. Przekazywanie takiej teczki z rąk do rąk sprawia, że coraz więcej osób zobaczy wysokiej jakości wykonanie oraz firmowe logo. W ten sposób można pozyskać nowych, przypadkowych klientów lub po prostu zwiększać świadomość w stosunku do danej marki. Oczywiście taka teczka powinna być nie tylko estetyczna, ale również funkcjonalna i wytrzymała. Przy projekcie trzeba uwzględnić, ile kartek może w niej się zmieścić, czy ma być lakierowana lub uszlachetniona w inny sposób i jakie dokładnie jest jej przeznaczenie. Teczki prestiżowe to wygodna forma do przechowania dokumentów na konferencjach biznesowych i spotkaniach z przedstawicielami handlowymi. W przypadku prywatnych klientów firmy, teczki mogą mieć charakter bardziej masowy.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Uvex Safety Polska Sp. z o.o. sp.k. Środki ochrony indywidualnej
47-208 Większyce, Głogowska 3a
-
Centrum Badań i Dozoru sp. z o.o.
43-143 Lędziny, Lędzińska 8
-
-
Kk Construction Krzysztof Kasica
05-600 Janówek 27 a(przy giełdzie słomczyn)