Artykuł sponsorowany

Leasing autokarów jako alternatywa dla zakupu. Kiedy to się opłaca?

Leasing autokarów jako alternatywa dla zakupu. Kiedy to się opłaca?

Autobus to ogromny wydatek niezależnie od wielkości firmy. Zakup pojazdu za gotówkę często przekracza możliwości finansowe przewoźników. Nawet firmy o ugruntowanej pozycji na rynku nie mogą pozwolić sobie na taki luksus. Dlatego przedsiębiorcy szukają alternatywnych form finansowania zakupu autobusu. Jedną z nich jest leasing autokarów. Omówieniem jego zalet zajmiemy się w dzisiejszym artykule.

Najbardziej popularne rodzaje leasingu

Leasing można podzielić na trzy podstawowe typy:

  • Operacyjny
  • Finansowy
  • Zwrotny

W leasingu operacyjnym właścicielem pojazdu jest leasingodawca, na którym spoczywa obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Zaletą tej formy jest możliwość wpisania rat leasingowych w koszty działalności gospodarczej. Po zakończeniu leasingu operacyjnego autokar trafia z powrotem do leasingodawcy.

Leasing finansowy przenosi na leasingobiorcę obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Oznacza to, że po zakończeniu umowy to użytkownik autokaru stanie się jego właścicielem. W przypadku tej formy finansowania leasingobiorca może zaliczyć do kosztów działalności tylko odsetki od rat leasingowych.

Leasing zwrotny to najrzadziej wybierana forma finansowania. W ramach umowy leasingobiorca sprzedaje zakupiony autokar firmie leasingowej. Następnie podpisuje z nią umowę leasingu i na jej podstawie użytkuje pojazd. Ta forma finansowania jest najlepszym wyborem dla firm, które borykają się z kłopotami finansowymi. Co ciekawe w tym przypadku przedmiotem leasingu może być w zasadzie każdy składnik majątku, który podlega amortyzacji.

Dlaczego warto wybrać leasing?

Jedną z podstawowych zalet leasingu jest prawo do ulg podatkowych, jakie nabywa leasingobiorca. Raty leasingowe można wpisać do kosztów działalności firmy. W przypadku pożyczki lub kredytu takie rozwiązanie nie jest możliwe. Dodatkowo w ramach leasingu koszt uzyskania przychodu stanowią wszystkie wydatki związane z eksploatacją pojazdu. – wyjaśnia specjalista z FHU ERIKA, która od 1990 roku zajmuje się importem i sprzedażą autokarów. Ponadto leasing operacyjny umożliwia odpisanie podatku VAT w kwocie 60%. Jedynym ograniczeniem jest maksymalna kwota odliczenia, która nie może przekroczyć 6 tysięcy złotych.

Niepodważalną zaletą leasingu jest fakt, że nabywca nie musi inwestować jednorazowo dużej kwoty pieniędzy. Dla wielu przedsiębiorców zakup autokaru za gotówkę jest w zasadzie nieosiągalny. Leasing jest dla nich jedynym sposobem nabycia pojazdu do firmy. W zestawieniu leasingu z kredytem można łatwo zauważyć, że ta pierwsza forma finansowania jest korzystniejsza. Ponadto firmy leasingowe nie podchodzą tak rygorystycznie do kwestii zdolności kredytowej. Niejednokrotnie zdarza się, że przedsiębiorcy, którzy nie przechodzą pozytywnie weryfikacji banku, bez przeszkód mogą zawrzeć umowę leasingową. Warto podkreślić, że leasingobiorca jest zwolniony z podatku PCC oraz akcyzy samochodowej.

Wybór leasingu skutecznie chroni przedsiębiorcę przed koniecznością zamrażania dużej sumy pieniędzy. Rozbijając całą płatność na dużo mniejsze raty, właściciel firmy może przeznaczyć część odblokowanych środków na inne inwestycje.

Leasing to także możliwość sfinansowania zakupu bardziej nowoczesnego pojazdu. Rozłożenie całej kwoty na raty pozwala wybrać autobus używany o lepszych parametrach technicznych oraz wyższym standardzie. To w prosty sposób przekłada się na podniesienie standardu oferowanych usług.

Leasing to bardzo wygodna, praktyczna i korzystna dla przedsiębiorcy forma finansowania. Pozwala ona na zakup dobrej klasy autokaru bez konieczności ponoszenia dużego, jednorazowego wydatku. Długa lista wymienionych powyżej korzyści tylko potwierdza słuszność wyboru tej formy nabycia pojazdu do firmy.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.