Artykuł sponsorowany

Kto może udzielać doradztwa prawnego?

Kto może udzielać doradztwa prawnego?

Przedsiębiorcy stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z prowadzeniem działalności. Mowa tutaj na przykład o tym, że otoczenie i realia, które ich otaczają, dynamicznie się zmieniają. Aby nadążyć za tym, co się dzieje w branży i nie tylko, trzeba brać pod uwagę aktualnie obowiązujące aspekty prawne. Czasami jednak trudno je samodzielnie śledzić czy interpretować. Kto może w tym pomóc? Gdzie się zgłosić w sprawie doradztwa prawnego?

Do kogo się zgłosić w kwestii doradztwa prawnego? 

Często zdarza się tak, że przedsiębiorcy potrzebują wsparcia, jeśli chodzi o różne kwestie prawne, które obowiązują ich przedsiębiorstwo. Należy podkreślić, że w polskim prawie nie ma regulacji, które jednoznacznie określają, kto może udzielić porady prawnej. W związku z tym takie usługi są świadczone przez prawników, radców prawnych czy adwokatów. Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm zajmujących się doradztwem prawnym, gdzie specjaliści mogą udzielić wsparcia na przykład w zakresie prawa spółek, prawa pracy albo zamówień publicznych. Planując skorzystanie z takich usług, najlepiej poszukiwać placówek, w których pracują prawnicy z wieloletnim doświadczeniem biznesowym. 

Przeczytaj również: Jak dokonać zmian w KRS?

Doradcy, którzy tam pracują, doskonale znają przepisy prawne, a swoją wiedzę potrafią zestawić z realiami biznesowymi. W praktyce oznacza to, że firmy mogą otrzymać pomoc na każdym etapie prowadzenia działalności i będą to rozwiązania dopasowane do specyfiki działalności oraz branży, w której pracują.

Przeczytaj również: Dlaczego wynajem biura opłaca się bardziej niż zakup lokalu?

Czy warto korzystać z doradztwa prawnego? 

Opłacalność korzystania z usług doradztwa prawnego nie ulega wątpliwości. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja i konieczność interpretacji obowiązujących przepisów to czynniki, które powodują, że przedsiębiorcom trudno samodzielnie podejmować strategiczne decyzje czy wprowadzać inne zmiany w firmie. O to, dlaczego jeszcze warto z niego korzystać, zapytaliśmy specjalistę z firmy zajmującej się outsourcingiem prawnym, który wyjaśnił:

Przeczytaj również: Badanie okresowe pracowników w świetle przepisów

- Korzystanie z usług doradztwa prawnego przez przedsiębiorców to przede wszystkim większe poczucie bezpieczeństwa. Dzięki zasięganiu tego typu porad właściciele firm mogą mieć pewność, że działają zgodnie z prawem i dowiedzieć się, czy działania, które podejmują, są najrozsądniejszymi, na które mogą się w danej sytuacji zdecydować. Dynamicznie zmieniające się realia sprawiają bowiem, że trudno samodzielnie podejmować istotne dla biznesu decyzje.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.