Artykuł sponsorowany

Kryteria wyboru regałów dla piekarni

Kryteria wyboru regałów dla piekarni

Właściwa prezentacja wyrobów piekarniczych jest równie ważna co ich jakość. Nic więc dziwnego, że coraz więcej piekarni inwestuje w nowoczesne systemy ekspozycyjne, które pozwolą atrakcyjnie zaprezentować asortyment firmy. Jednymi z najbardziej praktycznych rozwiązań tego typu są regały na pieczywo. Mają one rozmaite formy, są wykonane z różnych materiałów i posiadają szereg funkcji dodatkowych. Czym zatem kierować się przy wyborze regałów do piekarni?

Cechy funkcjonalnych regałów piekarniczych

Chleb, bułki i pozostałe rodzaje pieczywa sprzedawane w piekarniach są pakowane najczęściej dopiero w chwili zakupu przez klienta. Do tego czasu leżą sobie spokojnie na półkach kusząc kupujących wyglądem i aromatem. Należy więc zadbać o właściwy sposób przechowywania pieczywa, nim trafi ono do konsumenta. Dlatego wyposażenie przestrzeni handlowej piekarni powinno być wykonane z materiałów, które są dopuszczone do bezpośredniego kontaktu z produktami spożywczymi. Kwestie higieniczne i sanitarne powinny jednak iść w parze z praktycznością użytkowanego wyposażenia. Jak wyjaśnia ekspert firmy IGLOOTECHNIKA oferującej wyposażenie handlowe piekarni:

Pieczywo należy do tej grupy artykułów spożywczych, które najlepiej prezentują się na regałach wykonanych z naturalnych materiałów np. drewna. Takie konstrukcje są bardzo wytrzymałe, a jednocześnie praktyczne. Pozwalają nie tylko na przejrzyste ułożenie pieczywa, lecz także na rozdzielenie jego poszczególnych rodzajów. Zastosowanie zamkniętych półek z separatorami chroni wyroby piekarnicze przed warunkami zewnętrznymi m.in. kurzem, słońcem czy wilgocią i jednocześnie przedłuża ich świeżość. Modele umożliwiające towarowanie od tyłu ułatwiają  uzupełnianie zapasu produktów przez obsługę bez konieczności zakłócania sprzedaży. Praktycznym uzupełnieniem klasycznych regałów są kosze na pieczywo pakowane. Pozwalają one klientowi na samodzielny wybór towaru.

Jak wybrać regał do piekarni?

Wybór odpowiedniego wyposażenia do piekarni zależy od kilku czynników. Pierwszym jest planowana lub istniejąca już aranżacja wnętrza. Regały powinny być dobrane w taki sposób by ich wielkość, kształt i kolorystyka komponowały się z wystrojem przestrzeni handlowej. Warto również zwrócić uwagę na materiały, z jakich regały piekarnicze zostały wykonane. Kolejną kwestią jest ergonomia użytkowania. Rozplanowanie ustawienia poszczególnych regałów powinno umożliwiać obsłudze łatwy dostęp do przechowywanych na nich produktów, a w przypadku strefy samoobsługowej również przez klientów. Należy pamiętać, aby w przypadku samoobsługi wyposażyć regały  w jednorazowe rękawiczki do pobierania pieczywa oraz woreczki do jego pakowania. Ważnym czynnikiem mającym ogromny wpływ na odbiór oferowanego towaru przez konsumenta jest odpowiednie oświetlenie przestrzeni ekspozycyjnej. Dlatego najlepiej wybierać regały z systemem oświetleniowym o ciepłej barwie, w której pieczywo prezentuje się bardzo atrakcyjnie, a tym samym przyciąga wzrok kupujących.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.