Artykuł sponsorowany

Koszt budowy serwerowni. Orientacyjne wydatki

Koszt budowy serwerowni. Orientacyjne wydatki

Przechowywanie, gromadzenie danych oraz ich przetwarzanie to dziś podstawa funkcjonowania wielu firm. Dlatego w przedsiębiorstwach wdrażane są rozmaite rozwiązania z zakresu IT. Pracownicy pracują przy pomocy komputerów, ale największe znaczenie ma sama serwerownia. To ona stanowi miejsce, dzięki któremu można przechowywać dane. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na to, aby wybudować własną serwerownię. Ile to kosztuje?

Dlaczego warto zdecydować się na budowę własnej serwerowni?

Budowa serwerowni to oczywiście inwestycja wiążąca się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów. Jednak ci, którzy się na to zdecydowali, doceniają zalety takiego rozwiązania.

Korzyści płynące z sytuacji, kiedy serwerownia znajduje się w siedzibie firmy lub w jej pobliżu, są nie do przecenienia. Osoby zajmujące się jej obsługą mają pełną kontrolę i wpływ na jej funkcjonowanie. Monitorowanie oraz nadzór nad sprzętami wpływa na bezpieczeństwo działania urządzeń znajdujących się w serwerowni.

Oprócz tego tworząc data center od podstaw, projektuje i wykonuje się je dokładnie tak, jak wymagają tego potrzeby danego przedsiębiorstwa. Właśnie to powoduje, że budowa własnej serwerowni to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej firm – i to mimo potrzeby zainwestowania środków finansowych.

Oczywiście budowa serwerowni opłaca się tylko wtedy, gdy w firmie wykorzystywanych jest więcej niż kilka laptopów. Warto jednak pomyśleć o przyszłości i rozwoju przedsiębiorstwa. Może okazać się, że własne data center będzie potrzebne o wiele szybciej niż zakładał to właściciel firmy. Warto wtedy zainwestować w budowę dobrze zaprojektowanej i wykonanej serwerowni” – mówi ekspert z firmy Peranek – budowa i projektowanie serwerowni.

Własna serwerownia – ile to kosztuje?

To, ile będzie kosztowała serwerownia, zależy od jej planowanej wielkości i urządzeń, które się w niej znajdą. Rozpiętość cen za realizację takiego projektu może być naprawdę spora. Ponadto trzeba pamiętać o tym, że koszty nie kończą się wraz z wybudowaniem własnego data center. W budżecie trzeba przewidzieć to, jakie środki będą przeznaczane na jej obsługę, utrzymanie i przeglądy techniczne.

Dużą część kosztów pochłania przystosowanie samego pomieszczenia – należy zadbać między innymi o dobrą klimatyzację, systemy przeciwpożarowe. Następnymi wydatkami są zakup serwerów, routerów, agregatów prądotwórczych, zabezpieczeń, a także montaż i instalacja tych urządzeń. Przyjmuje się jednak, że koszty budowy serwerowni wahają się w granicach średnio 18-25 tys. zł za metr kwadratowy.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.