Artykuł sponsorowany

Kiedy fotowoltaika to dobre rozwiązanie dla firmy?

Kiedy fotowoltaika to dobre rozwiązanie dla firmy?

Ciągłe podwyżki cen prądu sprawiają, że koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej stale rosną. Dobrym sposobem na uniezależnienie się od podwyżek narzucanych przez dostawców energii elektrycznej jest inwestycja w fotowoltaikę. Wykorzystując energię słoneczną do produkcji prądu we własnym zakresie, można spodziewać się sporych oszczędności w perspektywie kilku lat. Instalacja fotowoltaiczna to źródło czystej, ekologicznej i darmowej energii. Sprawdź, kiedy stanowi ona opłacalne rozwiązanie dla twojej firmy!

 

Z czego wynikają podwyżki cen energii elektrycznej?

 

Wysokie ceny energii elektrycznej to coraz poważniejszy problem dla firm – zarówno małych, jak i średnich oraz dużych. Nie wygląda na to, aby obecny trend miał się zmienić. Wszystko wskazuje na to, że w następnych latach można spodziewać się kolejnych podwyżek. Co sprawia, że ceny prądu stale rosną?

 

Za podwyżki cen energii elektrycznej odpowiedzialne są dwa podstawowe czynniki. Pierwszym z nich jest wzrost kosztu uzyskania pozwoleń na emisję CO2. W związku z tym, że w Polsce energia elektryczna produkowana jest przede wszystkim w elektrowniach węglowych, możliwości produkcyjne uzależnione są od wspomnianych pozwoleń. Gdy ich koszt wzrasta, znajduje to odbicie w podwyżkach cen prądu dla odbiorców.

 

Drugim czynnikiem, który ma wpływ na cenę energii elektrycznej, jest koszt wydobycia węgla. Pozyskiwanie tego surowca z roku na rok staje się coraz mniej opłacalne. Duża część zużywanego w elektrowniach węgla sprowadzana jest z zagranicy, co również ma wpływ na zwiększenie cen prądu.  

 

Czy fotowoltaika dla firmy to opłacalne rozwiązanie?

 

Inwestycja w odnawialne źródła energii to skuteczny sposób na ograniczenie kosztów związanych ze zużyciem prądu elektrycznego w przedsiębiorstwie. Spośród wszystkich ekologicznych rozwiązań największy potencjał ma fotowoltaika. Jest ona łatwo dostępna, praktycznie bezobsługowa i mało awaryjna, a dzięki temu również tania w utrzymaniu. Jedyne nakłady związane są z okresową konserwacją paneli.

 

Zastanawiając się nad inwestycją w fotowoltaikę dla firmy, warto skorzystać z profesjonalnego audytu. Uwzględni on warunki, jakimi dysponuje przedsiębiorstwo, między innymi powierzchnię przeznaczoną pod ogniwa PV oraz ich właściwą ekspozycję na promieniowanie słoneczne. Fotowoltaika będzie stanowiła dobre rozwiązanie bowiem tylko wtedy, gdy firma dysponuje odpowiednią przestrzenią do jej zamontowania. Rzetelna analiza pozwoli także określić, jak szybko zwróci się wydatek związany z zakupem i montażem paneli słonecznych. Zwrot inwestycji w fotowoltaikę następuje średnio po 5-6 latach. Każdy kolejny rok przynosi natomiast zyski. 

 

Kluczowy dla przyszłych oszczędności jest wybór instalacji fotowoltaicznej odpowiedniej do potrzeb. Powinna ona pokrywać zapotrzebowanie energetyczne firmy. Dzięki temu zapewni niezależność, a nawet – w przypadku znacznych nadwyżek wyprodukowanej energii – pozwoli czerpać dodatkowe zyski. 

 

Nadwyżki prądu z instalacji fotowoltaicznej


 
Jak wyjaśnia ekspert z firmy HALDEX wykonującej instalacje fotowoltaiczne, w przypadku nadwyżek energii wyprodukowanej przez panele słoneczne możliwe są trzy rozwiązania:
    • przekazanie prądu do sieci i odebranie go w późniejszym terminie,
    • sprzedanie wytworzonego prądu,
    • magazynowanie energii we własnym zakresie.

 

Przekazując energię elektryczną do sieci, trzeba liczyć się z tym, że odebrać będzie można jedynie jej część (70-80% w zależności od instalacji). Na wykorzystanie nadmiaru firma będzie miała 12 miesięcy. Jeśli nadprodukcja energii jest znaczna, warto rozważyć jej sprzedaż. Dzięki temu możliwe jest czerpanie zysków z inwestycji. Natomiast przedsiębiorcy, którzy chcą zachować wyprodukowaną energię elektryczną, a jednocześnie uniknąć strat związanych z jej przekazywaniem do sieci energetycznej, mogą rozważyć magazynowanie we własnym zakresie. Wymaga to odpowiedniej infrastruktury, która wiąże się z dodatkowymi kosztami. Pozwala jednak osiągnąć całkowitą niezależność od dostawców prądu.   

 


Fotowoltaika to dobre rozwiązanie dla wszystkich firm, którym zależy na uniezależnieniu się od cen narzucanych przez dostawców energii elektrycznej. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, koszty zużycia prądu stanowią znaczną część budżetu. Dlatego też, z myślą o przyszłych oszczędnościach, warto postawić na odnawialne źródła darmowej energii. 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.