Jakie znaczenie dla banku ma staż pracy?
Kredyt gotówkowy lub hipoteczny najłatwiej jest otrzymać osobom, które pracują na etacie i mają umowę o pracę na czas nieokreślony. Najtrudniej jest osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Dłuższym stażem pracy muszą wykazać się przedsiębiorcy a krótszym pracownicy etatowi – w tym przypadku zwykle wystarcza 3 miesiące zatrudnienia, choć nie jest to regułą. Niektóre banki wymagają półrocznego stażu a inne rocznego.
Jaki staż pracy trzeba mieć, aby dostać kredyt?
Praktyka pokazuje, że ze spłatą zobowiązań najlepiej radzą sobie osoby zatrudnione na umowach bezterminowych. Nieco gorzej jest z umowami terminowymi, umowami na zlecenie i umowami o dzieło. Do grupy najgorzej spłacającej kredyty należą osoby prowadzące działalność. Co za tym idzie, osobie na etacie wystarczy, że wykaże 3 miesiące zatrudnienia u jednego pracodawcy. Przy umowach terminowych wymagania są nieco bardziej surowe – ważne jest, aby umowa o pracę trwała jeszcze przez pół roku lub nawet rok od momentu zawarcia umowy kredytowej. Z kolei kredyt z umową zlecenia udzielany jest osobom, które mogą wykazać sześciomiesięczny staż pracy. Co ważne, dochód z umowy zlecenia lub z umowy o dzieło musi być regularnie uzyskiwany. W przypadku gdy co miesiąc podpisywane są nowe umowy, bank może odmówić udzielenia pożyczki.
W najgorszej sytuacji w oczach banków znajdują się przedsiębiorcy, którzy mogą ubiegać się o kredyt dopiero po roku prowadzenia działalności, chyba że jest to kontynuacja pracy u tego samego pracodawcy lub działalność w tej samej branży. Największe szanse na udzielenie kredytu mają osoby rozliczające się skalą podatkową, czyli na zasadach ogólnych.
Co zrobić, gdy bank odmówi udzielenia pożyczki?
Specjalistą od trudnych kredytów i pożyczek bez zdolności kredytowej jest pośrednik kredytowy dFinance, który współpracuje z największymi bankami obecnymi na rynku polskim. Warto wiedzieć, że odmowna decyzja kredytowa w jednej placówce nie oznacza, że inny bank rozpatrzy wniosek w ten sam sposób. W poszczególnych instytucjach obowiązują różne procedury – banki określają własne wymogi, jakie stawiane są klientom ubiegającym się o pożyczkę. Spore rozpiętości występują także odnośnie do stażu pracy – dla przykładu osoby na umowie zlecenie w niektórych bankach mogą wykazać tylko 3 miesiące stażu, ale w innych wymagane jest już 12. Problematyczne, choć nie niemożliwe może być uzyskanie kredytu po zmianie pracy, zwłaszcza że nowy pracownik otrzymuje najczęściej umowę na okres próbny. Jak widać, wiele zależy od procedur wewnętrznych banku i indywidualnej sytuacji potencjalnego kredytobiorcy.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana