Artykuł sponsorowany

Jakie wykształcenie należy mieć, aby pracować w kwiaciarni?

Jakie wykształcenie należy mieć, aby pracować w kwiaciarni?

Kwiaciarnie to miejsca, które są pełne pięknych kwiatów i zielonych roślin. Zarówno przywiązanie do natury, jak i umiejętności handlowe są niezbędne do pracy w tym zawodzie. Jednak jakie dokładnie wykształcenie jest wymagane od osób chcących pracować w kwiaciarni? Jeżeli pragniesz poznać odpowiedź na to pytanie, zapraszamy do lektury poniższego artykułu.

Umiejętności i kursy, które przydadzą się podczas pracy w kwiaciarni

Praca w kwiaciarni wymaga różnorodnych umiejętności, takich jak: sprzedaż, aranżacja i pielęgnacja roślin oraz obsługa klienta. Wszystko to wymaga od pracownika pewnej wiedzy i zdolności związanych z botaniką oraz obsługą klienta. Wiele kwiaciarni nie wymaga konkretnej edukacji, ale zazwyczaj zatrudniają osoby z pewną wiedzą na temat roślin ozdobnych oraz umiejętności tworzenia bukietów. Osoby te często zdobyły taką wiedzę poprzez zajęcia dodatkowe, takie jak kursy florystyczne  czy zajęcia z ogrodnictwa itp.

Zwłaszcza kursy florystyczne są rekomendowane przyszłym pracownikom kwiaciarni z racji tego, że uczą praktycznych umiejętności związanych z tworzeniem bukietów okolicznościowych i wiązanek ślubnych, jak również aranżacji pogrzebowych itp. A wszystko to w oparciu o najnowsze, światowe  trendy. Tego rodzaju  wykształcenie oraz wyczucie estetyki to z reguły spory atut w sytuacji ubiegania się o pracę w kwiaciarni.

Gdzie można odbyć kursy florystyczne?

Kursy florystyczne możemy odbyć w wielu szkołach policealnych oraz na prywatnych kursach, np. w szkole florystycznej Małgorzaty Niskiej, która oferuje szereg szkoleń i warsztatów na różnych poziomach zaawansowania. Nauka tego rodzaju realizowana jest często w postaci weekendowych zjazdów, co jest dogodnym sposobem na uzyskanie dodatkowego wykształcenia. Ukoronowaniem takiej edukacji jest tytuł mistrza florystyki. Jeżeli więc czujemy, że praca związana z aranżacją kwiatów to nasza pasja, to być może warto kształcić się w tym zawodzie. Daje nam to szerokie możliwości zatrudnienia w kwiaciarni, jak też przy obsłudze ślubów, jak również prowadzenia z sukcesem własnej kwiaciarni. Biznes taki daje nam wiele możliwości wykazania się umiejętnościami tworzenia bukietów, jak też uzyskania niezależności finansowej.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.