Jakie filtry stosuje się w maszynach budowlanych?
Na plecach budów niemal każdego dnia wykorzystuje się różnego rodzaju maszyny budowlane. Pojazdy tego typu pracują w wymagających warunkach i muszą być odporne na wnikanie pyłu, piasku czy innych zanieczyszczeń. Szczególnie ważna jest ochrona podzespołów hydraulicznych i silnika maszyn. Do tego celu służą specjalne filtry. Piszemy, jakie są rodzaje i zastosowanie filtrów do maszyn budowlanych oraz jak często należy je wymieniać.
Do czego służą filtry w maszynach budowlanych?
Filtry w koparkach, podnośnikach czy innego rodzaju sprzętach budowlanych to dość niepozorne elementy, które pełnią jednak istotne role. Przede wszystkim chronią wnętrze pojazdu przed przedostawaniem się pyłu, wody czy substancji chemicznych. Przy czym, powyższe zanieczyszczenia stanowią największe zagrożenie dla pracy silnika. Filtry są więc niezbędne do bezawaryjnego funkcjonowania specjalistycznych maszyn wykorzystywanych na placach budów. Aby zminimalizować ryzyko awarii i szybszego zużywania sprzętu, warto wybierać wyłącznie filtry wysokiej jakości. Sprawdzone produkty tego typu od renomowanych marek na rynku oferuje firma ZAMA z Poznania.
Rodzaje filtrów do maszyn budowlanych
Wśród filtrów przeznaczonych do maszyn budowlanych wyróżniamy następujące typu rozwiązań:
filtry powietrza,
filtry paliwa,
filtry oleju silnikowego i hydraulicznego,
filtry separatora.
Liderem w produkcji systemów filtrujących do sprzętu wykorzystywanego na budowach, zarówno w Polsce jak i na świecie, jest firma Fleetguard. Wyroby tej marki opierają się na innowacyjnej formule NanoNet. Zastosowanie tego materiału zwiększa efektywność przechwytywania cząstek nawet do 3 razy i wydłuża okres serwisu do 2 razy, w porównaniu do produktów konkurencji. Filtry Fleetguard do maszyn budowlanych utrzymują wysoką skuteczność, nawet po długotrwałym okresie użytkowania.
Kiedy wymieniać filtry?
Regularna wymiana filtrów w maszynach budowlanych jest konieczna do prawidłowego działania sprzętu. Zużyte filtry przestają pełnić swoje funkcje, co prowadzi do szybszego zużycia podzespołów pojazdu, a także awarii. Jedną z przykładowych usterek spowodowanych tego typu zaniedbaniem jest zatarcie silnika. Jak często zatem należy wymieniać filtry w maszynach budowlanych? Z reguły filtry oleju i paliwa zaleca się zmieniać co ok. 20-40 tysięcy kilometrów. Natomiast konkretny przedział czasowy podawany jest zawsze przez producenta i zależy od rodzaju wyrobu. Wartość przebiegu w poszczególnych produktach na rynku dość znacznie się od siebie różni. Trzeba również pamiętać, że na częstotliwość serwisu ma wpływ intensywność eksploatacji pojazdu.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Jar-dźwig elektromechanika dźwigowa
66-431 Gralewo 107 b lok. 5
-
Art-Fliz Magdalena Gancarz
41-705 Ruda Śląska, Bolesława Chrobrego 8A lok. 13