Artykuł sponsorowany

Jak zrobić dobre zdjęcie produktu?

Jak zrobić dobre zdjęcie produktu?

Prowadzisz sklep online? Sprzedajesz głównie na aukcjach internetowych? A może działasz stacjonarnie, ale klientów do sklepu ma przyciągać twoja strona www? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, czas na poważnie zainteresować się fotografią produktową. Dobre zdjęcia produktów są zresztą niezbędne również w kampanii wykorzystującej tradycyjne, drukowane katalogi reklamowe.

Zdjęcie produktowe, czyli packshot

Szukając informacji na temat fotografii reklamowej, często można spotkać się z angielskim słowem packshot, które oznacza właśnie zdjęcie produktowe. Jak powinno ono wyglądać?

Przede wszystkim schludnie. Zdjęcie ma wzbudzić w patrzącej na nie osobie chęć posiadania, w związku z czym przedstawiony na nim przedmiot musi być elegancki i… czysty, co nie dla każdego sprzedawcy jest oczywiste. W sieci wciąż można spotkać zdjęcia telefonów komórkowych z odciskami palców, przykurzonej biżuterii czy przedmiotów w ubrudzonych opakowaniach. Brak przygotowania towaru do sesji fotograficznej to jeden z podstawowych błędów, jakie można popełnić.

Praca z aparatem to najmniej czasochłonny etap sesji produktowej. Najważniejsze jest przygotowanie. Zanim rozstawię tło, oświetlenie i statyw, staram się jak najlepiej przygotować produkt, czyszczę go, poleruję, a jeśli mam do czynienia z ubraniami, prasuję. To prawda, że wiele niedociągnięć można poprawić w programach komputerowych. I oczywiście, korzystam z nich na etapie postprodukcji. Jednak zależy mi na tym, by wydobyć z fotografowanych przedmiotów ich autentyczne piękno. Wiem, że odbiorcy też są w stanie je dostrzec – opowiada ekspert ze studia fotografii produktowej photographic.pl w Józefowie pod Warszawą.

Przygotowanemu do sesji produktowi trzeba zapewnić odpowiednie tło. Zdjęcia reklamowe najczęściej wykonywane są na białym tle; takie fotografie idealnie oddają realny wygląd przedmiotu, w związku z czym najlepiej nadają się do serwisów aukcyjnych, gdzie klienci często porównują podobne produkty. Z kolei w folderach reklamowych i na stronach firmowych świetnie prezentują się zdjęcia aranżowane z dodatkowymi akcesoriami; takie obrazy doskonale oddają charakter produktów i sugerują sposób ich wykorzystania.

Fotografia produktowa odzieży

Fotografowanie odzieży jest szczególnie wymagające. Ubrania można położyć i fotografować z góry, albo powiesić na wieszaku i robić zdjęcia na wprost, jednak potencjalny klient wciąż nie będzie wiedział, jak odzież prezentuje się na człowieku; z kolei wynajęcie prawdziwych modeli wiąże się z większymi kosztami. Dlatego sprzedawcy odzieży częściej wybierają zdjęcia na manekinach.

Wykorzystanie manekina przy fotografowaniu odzieży pozwala na odpowiednie ułożenie ubrania i uzyskanie efektu przestrzenności. W profesjonalnym studiu fotograficznym można też zamówić zdjęcie 360 stopni, czyli takie, które obracając się, umożliwia widzowi oglądanie ubrania z każdej strony. Zarówno obrotowe, jak i statyczne fotografie odzieży mogą być wykonane w wersji „duch”, czyli na niewidzialnym manekinie.

Czy da się samodzielnie zrobić dobre zdjęcie produktu? Na pewno można próbować, zwłaszcza jeśli sprzedaż w sieci nie jest twoim głównym zajęciem. Jeżeli jednak profesjonalnie zajmujesz się handlem, powinieneś zadbać o równie profesjonalne materiały promocyjne. Zdjęcia produktowe z prawdziwego zdarzenia mogą przesądzić o twojej przewadze nad konkurencją.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.