Jak zorganizować legalny wyjazd do pracy w Niemczech?
Polacy od wielu lat bardzo chętnie wyjeżdżają za granicę w celach zarobkowych. Od dawna najbardziej popularnym kierunkiem są Niemcy, gdzie można liczyć na wysokie wynagrodzenie i dostępne praktycznie dla każdego zatrudnienie. Okazuje się jednak, że nie wszystkie oferty pracy za zachodnią granicą są opłacalne i uczciwe. Podpowiadamy, w jaki sposób zorganizować legalny wyjazd do pracy na terenie Niemiec.
Kiedy można mówić, że wyjazd do pracy w Niemczech jest legalny?
Jednym z najważniejszych aspektów legalnej pracy w Niemczech jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy. Zdecydowanie najlepszym wyjściem okazuje się poszukiwanie pracy za pośrednictwem agencji. Gwarantuje nam to podjęcie pracy na sprawdzonym zleceniu i utrzymanie ciągłości zatrudnienia.
Przeczytaj również: Przejazdy do Niemiec door-to-door
Eksperci z agencji pracy Prestige24h wyjaśniają, że: Osoba, która chce podjąć zatrudnienie za granicą, musi mieć zapewnioną legalną umowę o pracę. Nieoceniona okazuje się pomoc i wsparcie agencji przy załatwianiu wszelkich formalności np. z ZUS, NFZ i z Urzędem Skarbowym.
Przy wyborze agencji warto sprawdzić jak długo jest ona na rynku. Doświadczone i sprawdzone agencje organizują transport do i z miejsca pracy, współpracują ze sprawdzonymi i licencjonowanymi przewoźnikami. Często możliwy jest także dojazd samodzielny – w takim przypadku agencja zazwyczaj zwraca koszty podróży. Wyjazd do pracy jako opiekunka lub opiekun seniora ze sprawdzoną agencją to również pewność, że nie zostaniemy obciążeni dodatkowymi kosztami związanymi np. z zakwaterowaniem na miejscu. Pracując jako opiekunka lub opiekun seniora, mieszkamy z naszym podopiecznym, a on lub jego rodzina zapewnia nam zakwaterowanie i wyżywienie.
Przeczytaj również: Jak znaleźć wykwalifikowanych pracowników dla przemysłu drzewnego?
Jak przebiega rekrutacja do pracy w Niemczech?
Osoba, która chce zacząć pracę w Niemczech, w pierwszej kolejności powinna znaleźć sprawdzoną i doświadczoną agencję. Kolejnym krokiem jest zgłoszenie swojej kandydatury. Chodzi przede wszystkim o wysłanie formularza, dostępnego na stronach internetowych agencji. Przydatne są również referencje z poprzednich miejsc pracy. Wygodną formą kontaktu i ustalenia szczegółów jest kontakt telefoniczny z agencją. Co ważne w obecnej sytuacji epidemiologicznej, wszystkich formalności, łącznie z podpisaniem umowy można dokonać online, bez konieczności przyjeżdżania do siedziby naszego pracodawcy.
Przeczytaj również: Jak udowodnić pracę w szczególnych warunkach?
Po wstępnej rozmowie rekrutacyjnej i poznaniu wzajemnych oczekiwań przedstawiana jest konkretna oferta pracy. Oferta jest dopasowana m.in. do doświadczenia i znajomości języka obcego, którym będziemy się posługiwać na naszym zleceniu. Praca jako opiekun osób starszych cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. W momencie, gdy pracodawca wraz z pracownikiem wybiorą najbardziej dogodną propozycję, następuje przesłanie profilu kandydata do klienta na terenie Niemiec, a po jego zaakceptowaniu przychodzi czas na podpisanie umowy.
Przed podróżą powinno się załatwić wszystkie, zaległe sprawy w Polsce, spakować się i przygotować mieszkanie na dłuższą nieobecność.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
EP Sp. z o.o. - TwojeOpakowanie
50-078 Wrocław, Stanisława Leszczyńskiego 4 lok. 29
-
Witkowski. Panele ogrodzeniowe.
74-400 Dębno, Władysława Jagiełły 3e
-
Globmetal Kamil Pawlak
75-845 Koszalin, Inwestorska 5
-