Artykuł sponsorowany

Jak wyrobić podpis elektroniczny?

Jak wyrobić podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny przydaje się w wielu sytuacjach dnia codziennego. Służy do potwierdzenia tożsamości danej osoby. Przydaje się wtedy, gdy chcesz złożyć zamówienie, wziąć udział w aukcji na platformie, podpisać umowę, załatwić sprawę w urzędzie lub podpisać dokument. Pomaga zaoszczędzić czas i realnie wpływa na bezpieczeństwo. Aby móc się posługiwać takim podpisem, należy najpierw go wyrobić. Poniżej wyjaśniamy, jak zrobić to najprościej!

 

Jak uzyskać podpis elektroniczny?

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest narzędziem komercyjnym, które służy do podpisywania dokumentów prywatnych i publicznych. Aby wyrobić sobie podpis elektroniczny, musisz najpierw skontaktować się z dostawcą takiej usługi, by zamówić dla siebie certyfikat. Następnie trzeba kupić go na stronie internetowej. Po dokonaniu zakupu certyfikatu e-podpisu i podaniu swoich danych zostaną przygotowane odpowiednie dokumenty. Należy je odebrać osobiście, potwierdzając swoją tożsamość przy pomocy dokumentu ze zdjęciem i numerem PESEL. W niektórych przypadkach dopuszczalna jest wideoweryfikacja bez konieczności odwiedzania placówki. Po ich odebraniu klient może zacząć podpisywać dokumenty przez internet. Używanie podpisu elektronicznego jest równoznaczne z odręcznym podpisem i wywołuje taki sam skutek prawny, jak podpisanie dokumentu w tradycyjny sposób.

 

Jak wygląda zestaw do e-podpisu?

Podpisywanie dokumentów przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego jest bezpieczne. Pozwala też zaoszczędzić czas i pieniądze. Kompletny zestaw do elektronicznego podpisywania dokumentów można wykorzystywać wielokrotnie. Kupisz go u sprawdzonych dystrybutorów, np. w firmie D&D Serwis. Składa się on ze specjalnego czytnika kart kryptograficznych wraz z kartą, certyfikatem kwalifikowanym oraz wymaganym oprogramowaniem do składania i weryfikacji takich podpisów. Z pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego poświadczysz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu. Wyrobienie e-podpisu nie zajmie Ci dużo czasu, a pozwoli zaoszczędzić go w przyszłości. Warto rozważyć takie rozwiązanie, szczególnie wtedy, gdy często korzystasz z elektronicznych form kontaktu w sprawach prywatnych, biznesowych i służbowych lub gdy wysyłasz na raz duże ilości dokumentów wymagających Twojego podpisu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.