Jak wyrobić podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny przydaje się w wielu sytuacjach dnia codziennego. Służy do potwierdzenia tożsamości danej osoby. Przydaje się wtedy, gdy chcesz złożyć zamówienie, wziąć udział w aukcji na platformie, podpisać umowę, załatwić sprawę w urzędzie lub podpisać dokument. Pomaga zaoszczędzić czas i realnie wpływa na bezpieczeństwo. Aby móc się posługiwać takim podpisem, należy najpierw go wyrobić. Poniżej wyjaśniamy, jak zrobić to najprościej!
Jak uzyskać podpis elektroniczny?
Kwalifikowany podpis elektroniczny jest narzędziem komercyjnym, które służy do podpisywania dokumentów prywatnych i publicznych. Aby wyrobić sobie podpis elektroniczny, musisz najpierw skontaktować się z dostawcą takiej usługi, by zamówić dla siebie certyfikat. Następnie trzeba kupić go na stronie internetowej. Po dokonaniu zakupu certyfikatu e-podpisu i podaniu swoich danych zostaną przygotowane odpowiednie dokumenty. Należy je odebrać osobiście, potwierdzając swoją tożsamość przy pomocy dokumentu ze zdjęciem i numerem PESEL. W niektórych przypadkach dopuszczalna jest wideoweryfikacja bez konieczności odwiedzania placówki. Po ich odebraniu klient może zacząć podpisywać dokumenty przez internet. Używanie podpisu elektronicznego jest równoznaczne z odręcznym podpisem i wywołuje taki sam skutek prawny, jak podpisanie dokumentu w tradycyjny sposób.
Jak wygląda zestaw do e-podpisu?
Podpisywanie dokumentów przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego jest bezpieczne. Pozwala też zaoszczędzić czas i pieniądze. Kompletny zestaw do elektronicznego podpisywania dokumentów można wykorzystywać wielokrotnie. Kupisz go u sprawdzonych dystrybutorów, np. w firmie D&D Serwis. Składa się on ze specjalnego czytnika kart kryptograficznych wraz z kartą, certyfikatem kwalifikowanym oraz wymaganym oprogramowaniem do składania i weryfikacji takich podpisów. Z pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego poświadczysz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu. Wyrobienie e-podpisu nie zajmie Ci dużo czasu, a pozwoli zaoszczędzić go w przyszłości. Warto rozważyć takie rozwiązanie, szczególnie wtedy, gdy często korzystasz z elektronicznych form kontaktu w sprawach prywatnych, biznesowych i służbowych lub gdy wysyłasz na raz duże ilości dokumentów wymagających Twojego podpisu.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
Tytan Przeprowadzki Katarzyna Biała
66-400 Gorzów Wielkopolski, Gwiaździsta 12
-