Jak wykonać badanie klimatu organizacyjnego firmy?

Czym jest klimat organizacyjny firmy? Jest to ogół odczuć pracowników i ich opinii dotyczących danego miejsca zatrudnienia. Pokazuje, jak personel czuje się w firmie, jak przedstawia się motywacja do pracy i efektywność wykonywania obowiązków zawodowych. Badanie klimatu organizacyjnego pozwala też na oszacowanie gotowości pracowników do rozwoju i dalszej pracy na rzecz firmy. Wyjaśniamy, jak przeprowadzić takie badanie!
Jak przeprowadza się badanie klimatu organizacyjnego firmy?
Badanie klimatu organizacyjnego firmy przeprowadza się na reprezentatywnej grupie pracowników danej firmy. Na początku należy zgromadzić wszystkie niezbędne informacje dotyczące zakładu pracy, w tym zakresu obowiązków pracowników, ich warunków socjalnych oraz innych ważnych spraw organizacyjnych. Na podstawie tych danych podmiot realizujący badanie formułuje najważniejsze pytania i wybiera metodę badawczą, która pozwoli poznać odpowiedzi. Badania mogą być przeprowadzone przez kwestionariusz bezpośredni, przez telefon lub e-mail. Zebrane dane podlegają analizie i służą do formułowania wniosków.
Przeczytaj również: Metody uszczelniania zbiorników wodnych
O czym świadczą wyniki badania klimatu organizacyjnego w firmie?
Organizacje świadczące takie usługi to m.in. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia. Warto zwrócić uwagę na duże doświadczenie firmy oraz współpracę ze specjalistami w dziedzinie badań społecznych i rynkowych. Profesjonalnie przygotowane badanie wraz z analizą wyników i sporządzeniem raportu pozwala na rzetelne i wiarygodne sprawdzenie klimatu organizacyjnego. Badania klimatu organizacyjnego pozwalają zaplanować działania zwiększające zadowolenie pracowników i ustalenie źródeł niepożądanych zjawisk. Dzięki temu można zbudować skuteczną strategię przeciwdziałania tym czynnikom. Jeśli wyniki wskazują na słabe punkty w funkcjonowaniu zakładu pracy, jest to cenny sygnał dla kadry zarządzającej i menadżerskiej. Dział HR może podjąć próbę stworzenia bardziej przyjaznego i motywującego środowiska pracy.
Przeczytaj również: Sposoby oznakowania hal
Klimat organizacyjny firmy to przede wszystkim odczucia pracowników dotyczące środowiska pracy. Informacje na ten temat mogą posłużyć do podjęcia decyzji dotyczących wprowadzania zmian w firmie. Zmiany te mają mieć na celu poprawę warunków i atmosfery w miejscu pracy, co w przyszłości przełoży się na lepsze zadowolenie pracowników.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Montaż telewizji satelitarnych
37-450 Stalowa Wola, al. Jana Pawła II 99 lok. 99
-
-
Salabim Sp Z o.o. Wyposażenie archiwów Szczecin
71-794 Szczecin, Księżycowa 27