Artykuł sponsorowany

Jak wykonać badanie klimatu organizacyjnego firmy?

Jak wykonać badanie klimatu organizacyjnego firmy?

Czym jest klimat organizacyjny firmy? Jest to ogół odczuć pracowników i ich opinii dotyczących danego miejsca zatrudnienia. Pokazuje, jak personel czuje się w firmie, jak przedstawia się motywacja do pracy i efektywność wykonywania obowiązków zawodowych. Badanie klimatu organizacyjnego pozwala też na oszacowanie gotowości pracowników do rozwoju i dalszej pracy na rzecz firmy. Wyjaśniamy, jak przeprowadzić takie badanie!

Jak przeprowadza się badanie klimatu organizacyjnego firmy?

Badanie klimatu organizacyjnego firmy przeprowadza się na reprezentatywnej grupie pracowników danej firmy. Na początku należy zgromadzić wszystkie niezbędne informacje dotyczące zakładu pracy, w tym zakresu obowiązków pracowników, ich warunków socjalnych oraz innych ważnych spraw organizacyjnych. Na podstawie tych danych podmiot realizujący badanie formułuje najważniejsze pytania i wybiera metodę badawczą, która pozwoli poznać odpowiedzi. Badania mogą być przeprowadzone przez kwestionariusz bezpośredni, przez telefon lub e-mail. Zebrane dane podlegają analizie i służą do formułowania wniosków.

O czym świadczą wyniki badania klimatu organizacyjnego w firmie?

Organizacje świadczące takie usługi to m.in. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia. Warto zwrócić uwagę na duże doświadczenie firmy oraz współpracę ze specjalistami w dziedzinie badań społecznych i rynkowych. Profesjonalnie przygotowane badanie wraz z analizą wyników i sporządzeniem raportu pozwala na rzetelne i wiarygodne sprawdzenie klimatu organizacyjnego. Badania klimatu organizacyjnego pozwalają zaplanować działania zwiększające zadowolenie pracowników i ustalenie źródeł niepożądanych zjawisk. Dzięki temu można zbudować skuteczną strategię przeciwdziałania tym czynnikom. Jeśli wyniki wskazują na słabe punkty w funkcjonowaniu zakładu pracy, jest to cenny sygnał dla kadry zarządzającej i menadżerskiej. Dział HR może podjąć próbę stworzenia bardziej przyjaznego i motywującego środowiska pracy.

Klimat organizacyjny firmy to przede wszystkim odczucia pracowników dotyczące środowiska pracy. Informacje na ten temat mogą posłużyć do podjęcia decyzji dotyczących wprowadzania zmian w firmie. Zmiany te mają mieć na celu poprawę warunków i atmosfery w miejscu pracy, co w przyszłości przełoży się na lepsze zadowolenie pracowników.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.