Artykuł sponsorowany

Jak wygląda konsultacja ortodontyczna?

Jak wygląda konsultacja ortodontyczna?

Piękny i nienaganny uśmiech to marzenie wielu osób. Zęby od razu przykuwają uwagę – dlatego niektórzy nawet nie chcą ich pokazywać, byle tylko nikt nie zobaczył nieestetycznego zgryzu. Po co utrudniać sobie życie, wpadać w kompleksy i myśleć nieustannie o wyglądzie? Lepiej się umówić na rzetelną konsultację ortodontyczną, która będzie początkiem drogi do olśniewającego uśmiechu i zdecydowanie większej pewności siebie.

Konsultacja ortodontyczna – jak wygląda?

Spotkanie z ortodontą zawsze ma uzasadnienie – czy to krzywy zgryz, stłoczenie zębów, czy też wada wymowy. Powodów jest mnóstwo – najważniejsze, by dokładnie określić cel swojej wizyty. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej będzie przedstawić problem specjaliście, który pozna oczekiwania względem leczenia. Czasami się okazuje, że to inny lekarz skierował pacjenta do ortodonty. Wtedy lepiej nie zwlekać z podjęciem działania.

Przeczytaj również: Kiedy warto zdecydować się na leczenie ortodontyczne?

Pierwsza wizyta ma przede wszystkim charakter informacyjny. To właśnie wtedy specjalista bada i ocenia stan uzębienia. Taka konsultacja ortodontyczna trwa zazwyczaj około pół godziny i oprócz wywiadu, są przeprowadzane podstawowe badania. Warto przed nią zadbać o higienę jamy ustnej i zabrać ze sobą dokumentację dotyczącą dotychczasowego ortodontycznego leczenia – jeśli taką posiadasz.

Przeczytaj również: Kiedy warto udać się do ortodonty?

Jak wygląda konsultacja ortodontyczna krok po kroku?

Lekarz przeprowadza szczegółową rozmowę. Zadaje pytania, które dotyczą dolegliwości, oczekiwań, przyczyn wizyty, jak i wcześniejszych działań związanych z uzębieniem. Ponadto wykonuje bezbolesne badania, takie jak ocena symetrii twarzy, szerokość szczęk czy pracę języka.

Przeczytaj również: Co to znaczy, że zęby są stłoczone?

Zazwyczaj już na pierwszej wizycie powstaje gipsowy model zgryzu oraz są wykonywane zdjęcia rentgenowskie. To one są podstawą do dalszego leczenia. Nie jest to regułą, jednak większość ortodontów preferuje taką kolej diagnostyki. Wszelkie informacje są umieszczane w założonej karcie pacjenta.

Kolejnym krokiem jest umówienie się na następną wizytę w celu opracowania szczegółów i pełnego rozeznania ortodontycznego. Omawiane są również metody leczenia, np. założenie aparatu. Jak mówi specjalista z firmy DENTICA Esthetic Dentistry and Implantology Centre, czasami może się okazać, że konieczna będzie konsultacja z innymi specjalistami np. laryngologiem lub logopedą.

Ortodonta jest w stanie sobie poradzić z problemami, takimi jak:

  • zgryzy otwarte,
  • zgryzy głębokie,
  • tyłozgryzy,
  • szparowatość,
  • stłoczenia,
  • przodozgryzy,
  • braki w uzębieniu,
  • nadliczbowe zęby,
  • problemy ze szczęką.

Dlatego właśnie warto zadbać o nienaganny uśmiech, pewność siebie i atrakcyjny wygląd – jest to nieduża inwestycja na całe życie.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.