Jak użytkować ciągniki Zetor, by służyły długo i bezawaryjnie?
Ciągniki marki Zetor są używane od ponad 70 lat, ponieważ pierwsze maszyny były wykorzystywane przez rolników już w 1946 r. Od początku cieszyły się ich dużym zaufaniem i do dzisiaj tak jest. Obecnie Zetory są już znane na całym świecie. Ciągnik ten jest uniwersalny i zadowoli każdego rolnika, o czym wiedzą osoby, które przejmują gospodarstwo z pokolenia na pokolenie. Jakie są największe zalety tych traktorów?
Ciągnik marki Zetor – klasa sama w sobie
Ciągniki Zetor są zakorzenione na polskiej wsi od dekad. Nic dziwnego, w końcu te maszyny są najwyższej jakości i mimo lat nie zawodzą. Są niezwykle trwałe, dlatego nawet starsze modele można użytkować bez obaw. Oprócz wydajności są cenione za prostotę w użytkowaniu oraz ekonomiczność – traktory te są łatwe i tanie w konserwacji. Co ważne Zetory dzięki ulepszonym konstrukcjom mają niskie spalanie i m.in. dlatego są tak często wybierane. Dzięki swojej mocy gwarantują pewność i stabilność nawet w trudnych warunkach i przy częstym użytkowaniu. Ich moc wynosi od 40 do 170 KM. Warto wspomnieć o cenie tych ciągników. Koszt jednego ciągnika w zależności od modelu (Proxima lub Forterra) to 140-250 tys. zł, są więc zdecydowanie warte swojej ceny.
Czy Zetory są bezawaryjne?
Rodzina ciągników marki Zetor to niezwykle wytrzymałe maszyny. Według statystyk gdy traktory innych marek tracą na wartości prawie o połowę, Zetory tracą jedynie - 29%. Oczywiście nie są one pozbawione wad, w końcu każde urządzenie miewa czasem mniejsze lub większe awarie. Do najczęstszych usterek w Zetorach należy awaria wysprzęglika, pompek pedału sprzęgła, hamulca oraz cylinderków hamulcowych. Charakteryzują się prostą budową technologiczną, dzięki czemu są łatwe w konserwacji. Części do Zetora muszą być oryginalne i są prawie połowę tańsze od części zamiennych innych marek. Aby utrzymać traktor w dobrym stanie, warto od czasu do czasu zabrać go na przegląd do serwisu, a także pamiętać o wymianie filtra powietrza. Ekspert z firmy AGRO-MET S. C tłumaczy:
Zanieczyszczenia takie jak piasek i pył mogą osadzać się na powierzchni cylindrów i tłoków, a w rezultacie powstaną rysy i wyżłobienia. Co więcej, mają wpływ na zbieranie się nagaru oraz zmniejszenie efektywności pracy oleju silnikowego. Zanieczyszczony olej może powodować awarie turbosprężarki, a brudne powietrze może doprowadzić do przedwczesnego zużycia się tłoków i pierścieni. Dlatego warto pamiętać o systematycznej wymianie filtrów powietrza.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Livet Specjalistyczna przychodnia weterynaryjna Marta Pitak, Karolina Czartoryska s.c.
40-547 Katowice, Rzepakowa 4h lok. U5
-
Na Skraju Przychodnia weterynaryjna Joanna Chmielewska-Rokicka
05-300 Mińsk Mazowiecki, Topolowa 4 lok. 11
-