Artykuł sponsorowany

Jak technologia bluetooth zmieniła rynek słuchawek?

Jak technologia bluetooth zmieniła rynek słuchawek?

Słuchawki bezprzewodowe z roku na rok zyskują na popularności. Na rynku dostępne są ich różne modele, łatwo więc dobrać je do indywidualnych preferencji i możliwości finansowych. Nie każdy jest jednak świadomy mechanizmu ich działania. Oparte są na technologii bluetooth, która dokonała swoistej rewolucji, jeśli chodzi o ten sektor sprzętów elektronicznych. Czym jest i w jaki sposób wpłynęła na rynek słuchawek? Dowiesz się, czytając poniższy artykuł!

Bluetooth – czym jest i jak działa?

Bluetooth jest ogólnoświatowym standardem technologicznym umożliwiającym przesyłanie danych metodą bezprzewodową na niewielkie odległości. Z powodzeniem technologia ta stosowana jest w telefonach komórkowych, tabletach, modemach internetowych, zestawach głośnomówiących, głośnikach, słuchawkach bezprzewodowych, myszach komputerowych czy klawiaturach. Występuje w postaci modułu wbudowanego w urządzenie, który spełnia zarówno rolę nadajnika, jak i odbiornika. W ten sposób przesyła w niewielkich odległościach dane między jednym sprzętem a drugim. Zasięg takiego przesyłu wynosi od kilku do nawet 100 metrów i uzależniony jest od wielu czynników. Na chwilę obecną wyróżniamy pięć klas technologii Bluetooth. Posiada bardzo wiele zastosowań i wykorzystywana jest dosłownie wszędzie. 

Technologia Bluetooth a słuchawki bezprzewodowe

Pojawienie się technologii Bluetooth zrewolucjonizowało rynek słuchawek. Dzięki zastosowaniu bezprzewodowego rozwiązania łączenia się urządzeń, wyeliminowano chociażby problem plączącego się kabla. Brak przewodów z całą pewnością ułatwia uprawianie sportów oraz słuchanie muzyki bez krępowania ruchów ciała. Co więcej, producenci telefonów komórkowych przestają projektować nowe modele z wejściem słuchawkowym, co sprawia, że niejako jesteśmy zmuszeni do używania słuchawek bezprzewodowych. Uniwersalność systemu Bluetooth umożliwia  jednak parowanie się różnego typu urządzeń, co wpływa na funkcjonalność słuchawek. Tym sposobem możemy podłączyć jedną parę słuchawek zarówno do komputera, jak i do telefonu. Jakie jeszcze korzyści płyną z takiego rozwiązania? O odpowiedź poprosiliśmy eksperta z firmy Niezależny Przedsiębiorca Plus Bronisław Plinzner, której główną działalnością jest import i dystrybucja produktów z Chin: 
Do zalet słuchawek bezprzewodowych z całą pewnością zaliczyć można wygodę ich użytkowania. Są kompatybilne z większością urządzeń dostępnych na rynku, są więc wielofunkcyjne. Na komfort ich użytkowania wpływa także pojemność baterii – można cieszyć się ich działaniem przez długi czas, bez konieczności ładowania. Na rynku dostępnych jest wiele modeli słuchawek bezprzewodowych, o różnych funkcjach i z różnej półki cenowej. Każdy więc będzie w stanie wybrać sprzęt odpowiadający jego potrzebom i oczekiwaniom. 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.