Jak stworzyć pieczątkę firmową?
Nie ma przepisów prawnych, które wymuszałyby posiadanie pieczątki firmowej. Jest to jednak przedmiot dość przydatny, szczególnie przy załatwianiu spraw urzędowych czy bankowych, chociaż nie tylko. Przyjrzyjmy się, jakie kroki trzeba podjąć, aby móc zrobić sobie pieczątkę firmową, i co powinno się na niej znaleźć.
Pieczątka firmowa niczym wizytówka
Jak wspomnieliśmy we wstępie, nie ma obowiązku posiadania pieczątki, ale zdecydowana większość firm ją posiada. Pieczątka pełni zadania praktyczne i typowo reklamowo-wizerunkowe. Umożliwia oszczędność czasu (nie musimy ręcznie przepisywać danych firmowych) i nadaje znaczenie dokumentom. Ponieważ na pieczątce można zamieścić różnorodne dane kontaktowe, ułatwia ona kontakt firmy z klientami czy kontrahentami. W poniższym akapicie opisujemy, co może, a co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej. Gdy już ustalimy, co chcemy na niej umieścić, informacje te powinniśmy przekazać firmie zajmującej się tworzeniem pieczęci. Jedną z nich jest Kamel. Zostaniemy również zapytani o wielkość i pożądany kolor tuszu. Na podstawie tych informacji firma przystępuje do działania i tworzy dla nas wybrany model pieczątki. Możemy wybrać pieczątkę w czarnym kolorze, a także pieczątkę multikolor. Na rynku znajduje się wiele modeli eleganckich i poręcznych pieczątek, które odpowiedzą na wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.
Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?
Mimo, iż posiadanie pieczątki nie jest obowiązkowe, to w przypadku jej wyrobienia jesteśmy zobowiązani do umieszczenia na niej kilku istotnych informacji. Te będą różnić się w zależności od formy prowadzenia firmy. Jednak obligatoryjnymi informacjami, wspólnymi dla każdej firmy będą: nazwa firmy (czasami może to być tylko imię i nazwisko, jak ma to miejsce w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych), dokładny adres zawierający ulicę, właściwe numery, miejscowość i kod pocztowy, a także NIP. Są to informacje konieczne. Natomiast możemy na niej również umieścić informacje dodatkowe Mogą to być: REGON firmy, dowolne dane kontaktowe (telefon, faks, e-mail, adres strony internetowej). Pieczątka firmowa to również dobre miejsce na umieszczenie sloganu bądź hasła reklamowego – nic nie stoi na przeszkodzie, aby takowe się tam znalazły. Z kolei jeśli nasza firma jest spółką prawa handlowego (do których zaliczamy m.in. spółki z o.o., jawne, partnerskie, komandytowe itp.), na pieczątce firmowej powinna znaleźć się nazwa, adres siedziby, NIP, numer KRS oraz wysokość kapitałów: zakładowego lub wpłaconego – w zależności od spółki.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Rekord Hale Namiotowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
50-412 Wrocław, Mazowiecka 17
-
Kk Construction Krzysztof Kasica
05-600 Janówek 27 a(przy giełdzie słomczyn)
-
-
Hydraulika siłowa Zakuwanie przewodów hydraulicznych
48-200 Prudnik, Powstańców Śląskich 19