Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć pieczątkę firmową?

Jak stworzyć pieczątkę firmową?

Nie ma przepisów prawnych, które wymuszałyby posiadanie pieczątki firmowej. Jest to jednak przedmiot dość przydatny, szczególnie przy załatwianiu spraw urzędowych czy bankowych, chociaż nie tylko. Przyjrzyjmy się, jakie kroki trzeba podjąć, aby móc zrobić sobie pieczątkę firmową, i co powinno się na niej znaleźć.

Pieczątka firmowa niczym wizytówka

Jak wspomnieliśmy we wstępie, nie ma obowiązku posiadania pieczątki, ale zdecydowana większość firm ją posiada. Pieczątka pełni zadania praktyczne i typowo reklamowo-wizerunkowe. Umożliwia oszczędność czasu (nie musimy ręcznie przepisywać danych firmowych) i nadaje znaczenie dokumentom. Ponieważ na pieczątce można zamieścić różnorodne dane kontaktowe, ułatwia ona kontakt firmy z klientami czy kontrahentami. W poniższym akapicie opisujemy, co może, a co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej. Gdy już ustalimy, co chcemy na niej umieścić, informacje te powinniśmy przekazać firmie zajmującej się tworzeniem pieczęci. Jedną z nich jest Kamel. Zostaniemy również zapytani o wielkość i pożądany kolor tuszu. Na podstawie tych informacji firma przystępuje do działania i tworzy dla nas wybrany model pieczątki. Możemy wybrać pieczątkę w czarnym kolorze, a także pieczątkę multikolor. Na rynku znajduje się wiele modeli eleganckich i poręcznych pieczątek, które odpowiedzą na wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.

Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?

Mimo, iż posiadanie pieczątki nie jest obowiązkowe, to w przypadku jej wyrobienia jesteśmy zobowiązani do umieszczenia na niej kilku istotnych informacji. Te będą różnić się w zależności od formy prowadzenia firmy. Jednak obligatoryjnymi informacjami, wspólnymi dla każdej firmy będą: nazwa firmy (czasami może to być tylko imię i nazwisko, jak ma to miejsce w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych), dokładny adres zawierający ulicę, właściwe numery, miejscowość i kod pocztowy, a także NIP. Są to informacje konieczne. Natomiast możemy na niej również umieścić informacje dodatkowe Mogą to być: REGON firmy, dowolne dane kontaktowe (telefon, faks, e-mail, adres strony internetowej). Pieczątka firmowa to również dobre miejsce na umieszczenie sloganu bądź hasła reklamowego – nic nie stoi na przeszkodzie, aby takowe się tam znalazły. Z kolei jeśli nasza firma jest spółką prawa handlowego (do których zaliczamy m.in. spółki z o.o., jawne, partnerskie, komandytowe itp.), na pieczątce firmowej powinna znaleźć się nazwa, adres siedziby, NIP, numer KRS oraz wysokość kapitałów: zakładowego lub wpłaconego – w zależności od spółki.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.